čtvrtek 31. října 2019

Ráno jsme se sešli na kruhu, ale hodně dlouho jsme si počkali na "naše" ticho. Povedlo se. Pak jsme "náladoměrem" zjistili, že některým dětem se nechtělo do školy, protože by radši zase zalezly do postelí :-). Nebyly v tom samy. Abychom si ale aspoň krátce sdělili, co jsme o prázdninách zažili, každý na tabulku namaloval jednu věc, ke které pak řekl 1 -2 věty o tom, jak trávil prázdniny. Krásné obrázky. Některé stihla Terezka ještě vyfotit :-).






Potěšil mě jeden kluk, který přinesl všem ukázat, jak vyřezal čtverec, kruh, obdélník a trojúhelník - všechny děti tvary poznaly. A já ho moc chválím - ne za to, že si prostě udělal doma "něco" do školy a přinesl to i pro ostatní děti, ale že se k tomu, co se ve škole učíme, doma vrací. Také tento kluk prý zkusil doma s maminkou pokus s barevnými listy :-).
Jiný kluk prý zase chtěl doma malovat vlajku :-). To je paráda :-).
Na kruhu nám taky vyprávěl Jiřík, jak se báječně měl Večerníček o podzimních prázdninách. Fakt si to užil :-). Máme další malovanou knížku a také fotky do naší (tedy Večerníčkovy) knihy. Už se těší na další dobrodružství.
První hodina na kruhu nějak utekla...
Další hodinu jsem dětem rozdala Moje psaní, které jsem měla k měsíčnímu hodnocení u sebe. Každý věděl, co má dodělávat, trénovat, ale byl příliš velký hluk a semafor se dostal na oranžovou, protože na psaní máme "zip" a ten se nepovedl. Ani puštění "přemýšlecí" písničky nepomohlo. Některé děti ale fakt makaly, někteří spěchaly a podle toho jejich psaní vypadalo.
Po zasloužené velké přestávce jsme začali matematiku naším Autobusem. Pak se zase rozdělily děti do dvou družstev a "plácali" jsme. Vítězové tentokrát byli jasní, ale na konci si se soupěři podali ruce.
Zbyl ještě čas na práci v Matematice. To už ale bohužel hluk přesáhl a na semaforu se objevila červená a deset skleněnek ze sklenice přání bylo odebráno.
Poslední hodinu jsme se aspoň na chvíli zastavili u svátku Halloween, ale řekli jsme si, že to není český svátek, řekli jsme, odkud pochází a proč se dlabou dýně a dávají k domům. Každý si jednu vybarvil. Někteří si ji dodělají doma. Už se na ně těšíme.
Rozdala jsem dětem katalogy. Co nejdříve napíšu, do jakého data je možné objednávat. Opět nabízím, že objednání může být "tajné".
Většina dětí mi odevzdala vzorně čtrnáctidenní plán. Prosím, kdo ho neodevzdal, ať ho přinese zítra. Vrátím ho dětem a přidám nový (je už na stránkách). Také si zítra děti odnesou domů portfolia a hodnocení za měsíc, které si přes víkend doplní a v pondělí přinesou. Já sice v pondělí nebudu, ale aby bylo vše ve škole. Portfolia stačí přinést do středy.
Matematiky mám u sebe, zítra dětem rozdám. vzala jsem si je opět na měsíční hodnocení. Koupila jsem dětem zatím do zásoby 11 fixů na tabulky - i modré a zelené. Budou k dětem k dispozici. Dnes jsme zase jeden fix museli vyhodit - byl vypsaný, takhle se snad už nestane, že někdo nebude mít. Zaplaceno z třídního fondu (165Kč).

Jsme na konci druhého měsíce ve škole - byl čas "dosypat" naši sklenici přání. Hezky se nám plní, jen ještě některé děti zapomněly skleněnky doma. Tak snad je přinesou :-). 

Někteří rodiče mě již kontaktovali - vždy termín potvrdím nebo se domluvíme na jiném. Vše můžete sledovat na našich stránkách - v záložce Co nás čeká a nemine. 

Slíbila jsem email, ale asi to mohu napsat sem. Jde o Živou abecedu. Konzultovala jsem přímo s autorkou (na školení) a i ona mi sdělila, že tato verze je asi 20 let stará. Nezohledńuje ani genetickou metodu čtení (ze které my vycházíme), ale čerpáme i z metody analyticko-syntetické. Vznikly opravdu promyšlené knihy, ze kterých jsem nadšená a které pokryjí nejen samotné čtení, ale také zapojují jiné dovednosti. Navíc je vše dokonale propojeno s prvoukou. Moc bych si přála, aby děti tyto učebnice - pracovní sešity měly. Já sama jsem si je koupila a opravdu jsou moc povedené a neopakuje se tam pořád dokola to samé, co se děje v Živé abecedě. Je to na celý rok. 
Zvažte prosím, jestli byste byli ochotni tyto učebnice dětem zakoupit. Jedna stojí 99Kč. Jsou dvě. Odkazy na ně najdete na www.hanami.cz  - Školák Pepa 1, Školák Pepa 2.  Paní autorka je mj, velkou fanynkou Začít spolu, sama učí a také upřednostňuje slovní hodnocení, týmovou práci, využívá k počátečnímu čtení "marťanštinu" a potěšílo mě, že mě pochválila (koho by to nepotěšilo :-), jak s dětmi ve čtení postupuji atd. Její materiály jsou vhodné pro každé dítě, podporuje sluchové i zrakové vnímání, orientaci v textu, v prostoru apod. Pokud byste se chtěli na učebnice podívat, budu je mít ve škole. 
Zítra nalepím dětem do notýsku informaci, jestli byste měli zájem, abych knihy objednala. Já jsem si ještě nakoupila další materiály, ze kterých budu případně dětem kopírovat. 
Není to povinné, ale opravdu se jedná o vyzkoušené, schválené materiály. Nejsem ani dealer, ani z toho nic nemám, ale jsem z nich jen opravdu hodně nadšená. na druhou stranu chápu, že to není tak úplně levné (ale zase je to na celý rok) a i vlastně na Prvouku :-).
Tak popřemýšlejte :-).
 Děkuji :-)

Zítra ráno nás navštíví třeťáci ze třídy Začít spolu s pí. uč. Lenkou Kunešovou. A prý pro nás mají překvapení. Těšíme se. Pak si budeme povidat o Dušičkách. Děti mají v červeném notýsku namalovanou "nápovědu", co si mají zítra přinést. Pokud nebude veliká zima, zašli bychom na hřbitov. Poslechneme si povídku o Dušičkách, budeme malovat a povídat. Na konci si rozdáme portfolia a domluvíme se, co příští týden. 

Žádné komentáře:

Okomentovat