Dnes jsme uzavřeli pátý týden v naší první třídě. Díky za ten čas :-). Já vím, že se opakuji s tichem na ranním kruhu, ale měli byste to zažít :-). Na kruh si některé děti přinesly svůj skleněnkový úkol - zvíře. Dnes je totiž Mezinárodní den zvířat. Povídali jsme si v kruhu o tom, co nás napadne, když se řekene zvíře, zvířata, proč chováme psy ...určitě by se dalo mluvit dlouho, ale taky jsme se potřebovali trochu "učit". Tak jsem dětem vyprávěla, kdo to byl František z Assisi, jak měl rád zvířata a staral se o opuštěná zvířata ...(na konci dne jsem se pak ptala, co si pamatují a jeden kluk řekl naprosto přesvědčivě - byl to zvěrolékař :-)
Pak jsme se pokusili od každého písmenka vymyslet nějaké zvíře a nezapomněli jsme ani na zvířátka Večerníčka.
Stihli jsme i si zopakovat L, l v Živé abecedě. Děti si mezi sebou hodně pomáhaly. Pustili jsme si pár "zvířecích písniček".
Druhou hodinu se děti rozdělily na dvojice, trojice a měly těžký úkol - každá skupinka měla kartičku na 6 zvířat, ale na každé bylo potřeba umístit zvířata podle toho, kde žijí - na statku, ve vzduchu, ve vodě, v domácnosti, v ZOO, v lese. Terezka nám totiž po chodbě rozházela spoustu kartiček se zvířátky a ve skupince se střídali "běžci", kteří museli donést správné zvíře do své kartičky. Vítězové získali každý dvě skleněnky, ale jednu dostal úplně každý, protože nakonec se to povedlo všem. Někteří ale museli kartičky "měnit" :-) mezi sebou.
Třetí hodinu si každý vybral jedno zvíře, vymalovat ho nebyl problém, ale vystříhnout, to už byla docela práce :-) ...taky to stříhání musíme trénovat :-). To pak každý umístil na veliké srdce - symbol lásky - tentokrát ke zvířatům. Když bylo hotovo, mohl si, kdo chtěl jít namalovat jakékoliv zvíře ještě na "nekonečný" papír - děkujeme za něj tatínkovi Jiříka. Je to bezva.
Poslední hodinu rychle uklidit a hurá na hodnotící kruh. Zase se děkovalo, někdo se chtěl omluvit, někdo někoho pochválit. Bylo to moc fajn. A tak si každý mohl odnést pár skleněnek a já jsem za každý den týdne dala do naší sklenice přání také jednu skleněnku .
Ačkoliv je to opravdu náročné, hektické, někdy je opravdu těžké děti utišit, vidíme s Terezkou veliké pokroky - tak obecně, nejen ty "v učení". Taky je vidíte?
Všem krásný víkend. Matematiky mám u sebe, v notýskách nic není.
Ještě dnes doplním úkoly pro marody - Matematika (pokud mají u sebe - do str.17), Živá abeceda do str.12, Prvouka - podzim (jen počasí a obrázky, zvířata jsme sem nedělali).
Žádné komentáře:
Okomentovat