pátek 18. října 2019

Uf. Tak jsme opět dnes začali poslední kruh v týdnu. Uf proto, že je za námi pěkný kus práce.
Ale pěkně od začátku.
Ráno jsme po kruhu pokračovali v Moje psaní. Každé dítě pokračuje tak, jak může, nespěcháme. My obcházíme děti, kontrolujeme především sezení - to je občas pořád ještě problém, úchop tužky a pomáháme s novými tvary.
V sešitě Moje psaní jde především o uvolnění ruky, o možnost vyzkoušet si nějaké tvary, ale nejdůležitější je opravdu uvolnění ruky. Takže, když se něco nepovede, nevadí. K podobným tvarům se pak vrátíme, tvary budeme zmenšovat a pak psát do menších řádků písanky, ale na to je ještě opravdu čas. V plánu máte, že děti mohou pracovat indviduálně i doma. Jen ale, když budou mít chuť si tvary zopakovat. Klidně je čmárejte na balící papír, do mouky apod. Mám radost, že některé děti chtějí si trénovat samy a berou si procvičovací psaní "z kaslíku". Některé ne, některé říkají, že maminky je doma nutí :-), ale tomu taky moc neveřím :-).

Pobavilo: Jeden chlapeček na kruhu říkal: Maminka mi jen přečte zadání, dělám to sám. Maminka má jiné starosti :-). 

Prý doma hodně pracují na těch Minutovkách - ať ale dělají to, čemu rozumí, aniž byste museli vysvětlovat sčítání apod. To ne! Pokud děti chtějí, přečtěte jim zadání, nechte si zopakovat, jestli mu porozuměly a pak společně zhodnoťte. Držte se prosím "neznámkování". Děkuji .
Děti o známkách vůbec, ale vůbec :-) nemluví - tedy aspoň ve škole ne .Uf :-).

Většinu sešitů Moje psaní mám u sebe.
Druhou hodinu jsem dětem dala za úkol, aby každý sám vytvořil z čehokoliv číselnou řadu, vysvětlila jsem, namalovala na tabuli a pak jsme s Terezkou pozorovaly, jak se k tomu děti staví .Někdo věděl hned, někdo se rozkoukávál, někdo čekal, jestli ho něco napadne. Pak ale začaly (skoro) všechny děti pracovat. Pak jsme si udělali "výstavu" čiselných řad. Jedna holčička měla těžký, hodně těžký úkol - zopakovat zadání a poté musela každého obejít, přepočítat a buď odměnit skleněnkou, nebo říct ,že to není dobře. S Terezkou jsme jen pozorovaly, jediné, co jsme vůbec nechápaly, bylo, že během kontroly holčičky byly děti naprosto zticha, úplně. Po hodnocení jsem vyzvala děti, aby zvedl ruku ten, kdo si třeba myslí, že to měl dobře a skleněnku nedostal .Nikdo se nepřihlásil. Ptala jsem se také na to, kdo si myslí, že to holčička zvládla. Všechny děti se na tom shodly, ačkoliv pár jich skleněnku opravdu nedostalo.


















Třetí a čtvrtou hodinu jsme si každý vyráběli Večerníčka. Bude mít i naše jméno a bude to takový náš "podpis" k pravidlům. Proto ho budou dodělávat i ti, co chyběli. Také já s Terezkou :-).

Ono "překvapení" ještě domů děti nenesou - ještě nechtěly, ale možná si ho někdo omylem vzal. Ještě prostě budeme na tom pracovat. Na kruhu jsme také zkoušeli překlad z marťanštiny do češtiny :-).
A víte, co nás pobavilo mj.? Když děti na kruhu říkaly, že se naučily číst :-). No, ještě tedy ne, ale mají skvěle nakročeno :-).


Děkuji za další týden a přeji všem krásný vikend. Jo a v pátek mají zakázáno se učit :-).
Mějte se večerničkově :-).j

Úkoly pro marody : Matematika: Procvičovat číselnou řadu. Nestačí jen vyjmenovat, ale zkoušet např. k počtu korálků přiřadit číslo a obráceně, říct číslo, které v řadě chybí apod.
V Matematice máme napsané jedničky na str.25, hotovou stranu 23 
Moje psaní - ideálně do str.22 )23 vynecháváme), dál max. podle plánu
Prvouka - nic :-), jen se občas zeptejte, co je za den, měsíc, roční období :), co se děje na podzim
Živá abeceda  -do písmene A (str.21), trénovat překlad z marťanštiny do češtiny - např. k-o-s  do češtiny kos :-), děti umí číst a rozlišovat písmena - malá tiskací, velká tiskací ze stran 15,17 .
 

Žádné komentáře:

Okomentovat