Dnes jsme strávili ve třídě jen dvě hodiny. Na kruhu jsem dětem pustila dvě písničky o stromech, ale asi je moc nezaujaly, možná, že jsem to špatně načasovala. Jedna z nich byla o stromu, který zasadil jeden táta, když se mu narodil syn. Jenže pak se časem nějak zjistilo, že strom překáží v plánované stavbě silnice. A tak ho porazili. Plán ale nakonec byl změněn a stavba vedla jinudy. Strom už ale nebyl ...
Některé děti reagovaly moc hezky, některé si moc rady nevěděly, ale, když jsem se ptala, co se jim vybaví, když se řekne strom, měly moc hezké nápady .-).
Pak jsme se rozdělili na dvě party - jedna s Terezkou šla zase do družiny, já zůstala s druhou půlkou ve třídě. Zkoušeli jsme, co zvládneme z čtecí karty. A je to venku :-). Děti dnes přinesly domů 1.čtecí kartu. Možná, že se už pochlubily. Jsou tam i písmenka, která neznají - ale přesto slova zvládnou. Moc prosím, chvalte, chvalte, pokud vám přečtou aspoň něco .Nechte je číst tak, jak to zvládnou - některé děti "podvědomě" používají slabiky, jiné si pomáhají "marťanštinou". Neučte je, nechte je se učit samotné. Ptejte se, vyzvídejte, chvalte atd. Já jim řekla, že asi budete v šoku :.). ¨Budu ráda, když mi sem napíšete, jak to u vás se čtecí kartou probíhalo :-). Děti to moc baví. Mohou si vybarvit slabiky nebo slova, která zvládnou .Mohou si udělat plán, jak budou pokračovat dál .Ve škole ještě budeme trénovat. Já jsem taky byla v šoku :-), když to dnes některé děti s takovým nadšením četly :-). Takže není důležitá kvantita, ale to, že dítě chce číst, chce objevovat, chce to zvládnout. Nenuťte prosím děti, chceme, aby je čtení bavilo :-).Děkuji.
Další hodinu jsme pracovali v Živé abecedě. Mřížky byl docela oříšek. Budeme na nich pracovat. Také děti pracovaly na koberečku podle zadání v Źivé abecedě. To jim šlo opravdu všem výborně.
Pak jsme šli ven, protože bylo moc hezky. Měla jsem připravený pracovní list, ale hodně jsme se zdrželi, tak jsme toho moc nestihli. Nejdříve měly děti za úkol složit pexetrio - stromy - plod- listy. To se jim povedlo. Pak šly sbírat, jestli najdou něco, co je na obrázcích. Podle fotek je jasné, že občas na úkol zapomněly :-) a prostě si užívaly toho, že jsou venku. Snad ale jsme zvládli alespoň název několika stromů, řekli jsme si. jaké barvy na podzim v přírodě spíš nenajdeme. Kluci si možná budou pamatovat, že javorový list má Kanada atd. Do školy jsme si přinesli listy. A ....kromě listů ...také mokré boty, špinavé kalhoty. U některých jsme zvládli převléknout do tepláků, ale moc prosím, abyste se na děti nezlobily, stížnosti na mou hlavu. Kdybyste je viděli, jak byli všichni špinaví, ale děsně spokojení .-). Tak se moc omlouvám.
Ve škole jsem ještě pak suplovala, takže Terezka s nimi vyzvedla tašky atd. Já pak natrhala jednotlivé barvy listů do skleniček s vodou a zítra dětem ukážu, co se stalo. Ale to jim neříkejte :-). Budeme dál zkoumat listy a pokud máte doma lupu, kterou můžete dítěti půjčit, zítra se nám bude hodit.
Ještě jednou omluva za špinavé oblečení.
Díky moc Terezce za krásné podzimní fotky - tam ta špína vidět není.
Prosba - máte někdo možnost barevného tisku? Jedná se mi jen o fotky z pobytu Večerníčka u dětí - děkuji za fotky, některé jsem vytiskla doma na tiskárně, ale přibývají... Kdyby někdo měl možnost nám jich pár vytisknout do naší knihy, byla bych moc ráda. Děkuji.
Žádné komentáře:
Okomentovat