Ačkoliv bylo "zase pondělí" a objevila se oranžová, i tak si myslím, že jsme toho zvládli hodně. Začali jsme 7.týden :-).
Na kruhu jsem rozdala dětem, kteří měly v pátek vyplněný čtrnáctidenní plán, zpětnou vazbu ode mne. Zbývající plány jsem si vybrala a zítra dám zpět (těm, co mi je dali). V kruhu podle našeho "náladoměru" panovala dobrá nálada.
Pak jsme se rozdělili do dvojic a děti měly za úkol, aby si vzájemně sdělily, co dělaly o víkendu. Úkolem pak bylo celou větou "interpretovat" to, co od kamaráda děti slyšely. To šlo dětem parádně.
Milé bylo také povídání Toníka, u kterého byl na návštěvě Večerníček. Měl se báječně :-). Tonda namaloval o jeho víkendu knížku - bude vložena do Večerníčkovy knihy. Alespoň jedna fotka - jako důkaz, že se měl prima.
Další hodinu jsme se vrhli na Živou abecedu. Nejdříve jsme si "dali diktát" na koberečku .Zase bylo víc úspěšných dětí. Zlepšují se :-) a samy z toho mají radost. Pak jsme "šli spát", aby nás probudila písmenka (na začátku, uprostřed slova nebo na konci). Děti hra asi baví a "budí" se správně :-).
Pak jsme procvičovali v sešitě malá tiskací a velká tiskací písmena - rychlé čtení, dvojice obou tvarů od jednoho písmene apod. Chválím, chválím, chválím :-).
Třetí hodinu jsme zahájili naši hrou "s plácačkami". Pak jsme se trochu trápili u závodu zvířátek. Vyzkoušeli jsme si opět pojmy před, za, první, předposlední apod. Prosím, občas "zkontrolujte", jestli děti nezapomínají, kde je vpravo, vlevo (nejvíc je "naštvete", když jim např. řeknete. Dej si levou ruku přes pravé oko" apod. :-).
Když jsem se na začátku práce ptala dětí, co na obrázku vidí, co je zaujalo, tak měly úžasné postřehy. Nejvíc mě asi potěšil jeden chlapeček, který řekl, že šnek je poslední, ale bojuje :-) a nevzdává to.
Někteří práci dodělávali na konci vyučování.A nevzdali to také :-).
Na úplném konci si měly skupinky vytvořit z kaštanů geometrické tvary. To se úplně nepovedlo, protože někdo zapomínal, že mají pracovat společně. Jedna "klukovská" skupinka to ale dala hravě a dokázala "vyvodit", popsat podstatné vlastnosti obdélníku (aniž by to tušili) :-).
Poslední hodinu jsme se věnovali naší básničce. Chtěla jsem, aby děti vyznačily písmenka, která umí. A pak už zbývalo jen namalovat nějaký pěkný list :-).
Vyfotila jsem alespoń pár obrázků z našeho pátečního tvoření.
Čtrnáctidenní plány opět vyberu 25.10. a vrátím po podzimních prázdninách. Na konci měsíce budeme opět hodnotit měsíc a napíšu podrobnější hodnocení. Pak založíme do portfolia a opět vám ho děti přinesou domů.
Žádné komentáře:
Okomentovat