Začali jsme "tichým" kruhem - místo náladoměru jsme jen pozorovali, jak se ostatní tváří a z tváří :-) jsme odhadovali, jakou kdo má náladu. Prostě se to na nás pozná :-).Po tichém kruhu se uprostřed objevily dvě karty s obrázky. Jen jsem sdělila, že určitě budou vědět, co mají dělat, že každý splní úkol - a děti okamžitě poznaly, že musí hledat na malých kartičkách stíny obrázků z karet. Cílem bylo jednak, aby hned ráno každé dítě zažilo úspěch. Další cíl pojmenovaly děti po aktivitě, když jsem se ptala, proč jsme právě toto dělali a co jsme "procvičili" - děti odhalily správně, že jsme trénovali zrakové vnímání. Pak už jsme se vrhli zase na Pepu. Zopakovali jsme věty ze včerejška a objevily tři nové věty - moooc důležité : JÁ JSEM. JÁ UMÍM. JÁ MUSÍM. Věty jsme několikrát přečetli, zopakovali a pak se pokusil každý napsat a doplnit. Vznikly opravdu perly :-).
Děti pracovaly naprosto skvěle.
Po přestávce jsme se rozdělily na dvě skupinky - jedna šla s Terezkou, druhá zůstala se mnou ve třídě. Probrali jsme písmenko T - nebylo nutné ho moc "probírat", děti ho znají, jen si říct, jak ho správně psát. V Pepovi děti zvládly celou stránku úkolů k písmenu T. Pak se skupina rozdělila na dvě party (u mě to bylo přesně pět holčiček a pět kluků). Dostaly do skupinky úkoly. Pravidlo znělo, aby se v úkolech všichni střídali. U skupinky holek řešily, kdo bude šéf ...mezitím kluci už dávno pracovali. Nakonec i holky se daly do práce. U Terezky také pracovaly dvě skupinky a někde zase řešili, že jeden kluk chtěl pracovat sám ...Děti opravdu báječně a i docela "krátkou řečí" pracovaly.
Zasloužená velká přestávka uběhla rychle .Třetí hodinu jsme trénovali sčítání a odčítání do 5. Řekla jsem příklady, děti psaly výsledky na tabulky. Klobouk dolů - téměř všechny děti počítaly jako o závod a správně. Počítaly si body :-).
Je až neuvěřitelné, že jsme pak s přehledem stihli ještě dvě stránky v matematice - příklady s nulou.
Jen mi děti řekly, že k tomu paní učitelku nepotřebují :-) .Takže jsme s Terezkou jen pomáhaly, kde bylo potřeba.
Původně jsem měla v plánu, že stejně jako ranní blok čtení a psaní, bude i blok matematiky, ale po této třetí hodině jsem to přehodnotila, protože děti opravdu "jely" v plném zápřahu celé tři hodiny. Takže jsme si udělali "pohodlíčko" a konečně dokoukali Princeznu ze mlejna. Na úplný závěr jsme zhodnotili dnešní práci - opět děti děkovaly sobě navzájem, padly omluvy, dokonce i já jsem byla pochválená :-). Prostě se nám dnes všem dařilo a moc jsme se toho naučily.
Zkuste doma také, ať si děti znovu napíšou JÁ JSEM JÁ UMÍM JÁ MUSÍM ..nebo si to napište s nimi :-).
Věřím, že nezapomenou :-).
Myslím, že fotky dnes nemají chybu :-).
Děti mají úkol na pátek. Zítra založím do žlutého notýsku "Horké zprávy". (vložím zítra i sem :-). Připomínám, abyste na příští týden připravili prosím dětem sešity 512 a 513.
Zítra budeme mít zase blok čtení a psaní ve skupině, budeme psát číslici 6. Ještě mám v plánu něco z matematiky - uvidíme, jak se nám bude dařit. Pokud byste ještě něco chtěli poslat našemu neznámému Míšovi, prosím do pátku. Pak krabici "nafotíme" a zabalíme.
Žádné komentáře:
Okomentovat