Dnes jsme zahájili další nový týden - již dvanáctý :-). Hned ráno nás navštívil pan ředitel. Děti moc chválil - vlastně nás chválil všechny :-). Je pravda, že jsem děti skoro nepoznávala :-), byly fakt úžasné a udělalo se opravdu za první hodinu hodně. Nejdříve po kruhu jel krtek (Večerníček je někde na Moravě :-), děti se dívaly do očí, přály si a za přání poděkovaly. Možná, že pro někoho "maličkost", já ale viděla a vidím i právě v těchto věcech důležité věci pro náš společný život ve škole. Pak jsme četli z Pepy - úplně v pohodě celá slova. A najít slovo podle orientace - symbol, číslo, děti zvládají čím dál lépe. Všichni ale potřebují každodenní trénink - díky, že jim v tom pomáháte :-). Ještě jsme zjistili, jaký start "nálady" máme dnes. Někteří řekli, proč právě takovou svou náladu mají.
Po čtení jsme si zazpívali "Muže" a děti chtěly ukázat panu řediteli "autobus". Ačkoliv se na všechny děti, co chtěly řídit, nedostalo, počítali jsme úplně všichni. A víte, kdo udělal chybu?
To se hodilo, protože ve třídě máme teď nový obrázek, proč se chyby bát nemusíme :-). Tak mě děti uklidnily :-). A na úplný závěr jsme ukázali soutěž s plácačkami. To už se ale schylovalo ke konci, všem dětem jsem poděkovala. Ale největší odměna pro ně bylo, že pan ředitel nasypal do sklenice přání 7 skleněnek. A já taky něco málo :-). Už to vypadá hodně nadějně a to i přesto, že jsem poslední hodinu musela pár skleněnek odebrat ...
Druhou hodinu jsme procvičovali psaní - sešity mám u sebe.Už brzy dostanou písanku.
S tím je spojena také otázka pera. Ale psssst. Tuto informaci dětem nesdělujte :-). Nejsem zastáncem, že pero se dostává podle zásluh - to okamžitě vyvolá závist, lítost a kdyby to tak bylo, někdo by to pero dostal až někdy za dlouho. Děti dostanou pero najednou. Budu mít u sebe několik per různých značek a provedení. S každým dítětem se domluvíme, které mu sedí nejlíp. A pak vám sdělím, jaké pero koupit. Vidím to tak, že by to vyšlo "pod stromeček", ale ještě doladíme. Pera už budu zkoušet průběžně.
Třetí hodinu děti ještě vydržely krásně a soustředěně pracovat v matematice. Možná, že právě proto, pak čtvrtá hodina už byla "náročná" a na semaforu se objevila červená.
Poslední hodinu jsem dětem předala čtrnáctidenní plány - těm, co odevzdaly "starý". Je samozřejmě také na stránkách.
Také jsem se ptala, jestli vědí, jaký svátek se slaví. Děti daly do kupy střípky a chvíli jsme si o tom povídali. Něco málo jsem jim řekla, ale je mi jasné, že podobné informace jsou nepředatelené ...
Jediné, co jsem jim pustila, bylo video (necelou minutu dlouhé) přímo ze zásahu na Národní třídě.. Pak jsme si k tomu ještě něco málo řekli.
Dnes proběhly první tři trojúhelníky - budu veleráda, pokud ti, co "to" už mají za sebou třeba napíšou koment, jestli vidí v takové schůzce smysl a uklidní ostatní, že to tak hrozné není :-).Každopádně děkuji za první trojúhelníky.
Ještě nápad od jedné maminky - za který moc děkuji. Maminku Sebíka napadlo, že by bylo hezké "našemu Míšovi" - Krabice od bot - koupit co si přál - auto na ovládání. Pokud by někdo se chtěl dohromady složit - tak přímo zavolejte paní Prixovou - s jejím dovolením zde zveřejńuji její číslo - 736 105 939. Jestliže si tedy myslíte, že je to dobrý nápad - neváhejte ji kontaktovat. Podle vybraných peněz by pak zakoupila auto. Přiznám se, že pro mě je to výzva, protože nějak asi nestihnu jít něco vybírat. Ale stále platí, že je to akce zcela dobrovolná. A děkuji za další dárečky, které dnes děti přinesly.
Nápad Sebíkovy mamky je super,rádi se přidáme 😀 a trojúhelníku se nebojíme,už se těšíme 😀 L. Jedličková
OdpovědětVymazatDobrý večer, paní Jedličková. Taky se těším. Určitě se k mamince Sebíka také ráda přidám. jp
VymazatKrásný večer všem rodičům a paní učitelce,
OdpovědětVymazatráda bych zde napsala, jak vnímám jako rodič první setkání v trojúhelníku aneb už NE „o nás bez nás.“
Setkání bylo velmi příjemné a určitě z něj nemusí mít rodiče obavy .
Velmi mě překvapilo, jak se Míša dokázal hodnotit v jednotlivých činnostech a řekl, co se mu ve škole líbí a nelíbí. Byla na něm vidět nervozita, ale s grácií to zvládl a to smekám, když toto dokáže v 6 letech. Určitě nejednoho rodiče překvapí, když od dítěte uslyší větu: „Chybama se člověk učí.“ Přestože jsou činnosti, které Míšu nebaví, a problémy s některými spolužáky, chodí do školy od prvního školního dne stále rád. Tato forma třídní schůzky je velmi osobní a děkuji paní učitelce, že obětuje velké množství svého času nám rodičům a dětem, abychom touto formou společně probrali pokroky, postřehy, obavy a na čem je třeba ještě zapracovat.
Ještě bych chtěla dodat pár slov k tématu: Porovnání zvládnutého učiva třídy našich dětí tj. 1. A a druhé 1. třídy tj. 1. B. Doufám, že to paní učitelce nebude vadit, že to zde napíši, ale přijde mi fér se zde o tom zmínit, protože mi byla i tato otázka položena na trojúhelníku. Pokud jsou mezi námi rodiče, kteří mají pochybnosti, určitě to na trojúhelníku s paní učitelkou proberte, ať nemáte obavy.
Skvělý nápad paní Prixové, rádi se připojíme a splníme Míšovi jeho přání.
Přeji krásný večer Michaela Nová
Hezký večer, paní Nová. Děkuji za milý komentář. Jsem ráda, že jsem snad vysvětlila pochybnosti - zatím s nimi nikdo nepřišel, ale uvidíme :-). Nesrovnávejme, ale radujme se z úspěchu každého dítěte. Nelze srovnávat dva trochu odlišné programy, ačkoliv mají výstupy stejné. Cesty k nim jsou jiné, žádná není lepší nebo horší. Nelze ani srovnávat čtení, psaní, když opět cesta vede skrze trochu jiné metody (i materiály). Vážím si Vaší důvěry. Z mé strany to nebyla otázka, ale spíš ujištění, že já i paní kolegyně z paralelní třídy víme, kudy, jak a kam.
VymazatJinak musím říct, že Míša mě taky moc překvapil, mluvil téměř souvisle a "mělo to hlavu a patu". A Vám též díky :-) za slova podpory.