pondělí 17. února 2020

Takhle jsme po víkendu na kruhu začali :-). video zde

Řekli jsme si, co nás dnes čeká a "náladoměr".
Možná, že Vám děti vyprávěly, že v pátek jsme "narazili" na porušení pravidla, na kterém jsme se domluvili a vyzkoušeli si ... jde o zmíněnou větu: Já tě z ..........Zkusili jsme si ji říct z očí do očí - a nebylo to příjemné ...
V pátek požádal jeden kluk o pomoc, že mu to jiný kluk řekl. A tak jsem se v pátek na kruhu zeptala, jestli se ten dotyčný přizná. Věděla jsem, o koho jde ...Nepřiznal a ani "poškozený" ho neoznačil. Zkusila jsem i tajné přiznání - když se nikdo nedívá. Nepomohlo. A to jsem od začátku řekla, že pokud se přizná, je to fakt odvaha a že mu ostatní zatleskáme - že to možná udělal nerad ...
Nikdo se v pátek nepřiznal. Ještě v pátek jsem pak o přestávce za tím klukem šla a zeptala se, proč se nepřiznal, prý měl strach a ví, že udělal něco špatného. Slíbil, že v pondělí se přizná.
Jupííííí a přiznal se a zatleskali jsme mu .Uf, uf ,uf. Nemám další komentář :-).Mám radost.

Pak jsme si řekli, co je potřeba doplnit v matematikách. Děti mají založeno, co je potřeba doplnit - buď chyběly, nebo nestihly ve škole, někde chyběl domácí úkol. Dodělávky zkontroluji ve čtvrtek. 
Velkým tématem na kruhu byla dnes šikana - jeden chlapeček ji zmínil v pátek na kruhu - jen tak "plácnul". Tak jsem nechala děti, ať říkají cokoliv, co o tom vědí. A některé postřehy byly velmi dobré. Chvíli jsme si o tom povídali. Nevím, co zůstalo v hlavičkách dětí...
A věřili byste, že ještě první hodinu jsme si přečetli rozhovor o fotkách v Pepovi? Nechápu :-).

Další hodinu jsme začali běhacím diktátem. Zítra dětem předám. Ještě jsem neopravila vše. Stále některým dětem chybí opravy - těm, co chybí je zítra dodělají ve škole. Po diktátu jsme si šibenicí vyvodili písmenko G a pak už děti pracovaly samy v Pepovi. Ten, kdo byl hotový psal slova na úplném konci Pepy 1. Ještě noste obojí - dvojka mohla zůstat dnes ve škole.
Třetí hodinu se naprosto s přehledem děti vrhly na psaní m. Děti zkoušely zase na papír, tabuli, tabulku ...a až se odvážily do písanky. Písanky (většinu) mám u sebe na kontrolu domácího úkolu.

Dětem se práce dařila. Když jsem se na začátku čtvrté hodiny zeptala, jak jsou na tom se silami, že bychom mohli zkusit psát číslici 8 dnes nebo odložit, čekala jsem "dneska néééééé", ale překvapily, že prý je to "easy" - takže se zase zkoušelo všude možně, společně zvlášť a do matematiky.
Posledních 15 minut jsme byli hotovi a já jsem dětem pustila "Agent v kapse - Tohle je šikana" . Některé děti znaly, což je prima.

A to vše se dnes stihlo :-).Děkuji dětem :-). Takové práce za 4 hodiny :-) . I  my s Terezkou jsme byly unavené :-).
Zítra nás čeká dvě hodiny povídání o rodině, děti mají "tahák" na ruce :-), budeme si povídat, malovat atd. Pepu ale s sebou určitě jo - stačí 1. Matematiku brát nemusí.













Žádné komentáře:

Okomentovat