středa 19. února 2020

Dneska, paní učitelko, tam dejte zase ta koťata. Takže jsme ráno zazpívali "Malé kotě" :-) a nastartovali v kruhu prima den (což jsme ráno ještě netušili). Jen já a Terezka jsme věděly, co vše děti dnes čeká a byly jsme napnuté, jestli to vše zvládneme. První hodinu jsme si ještě povídali o tom, co nás zaujalo při včerejším povídání ve skupinkách. Také jsme si udělali malou výstavu fotek, aby děti viděly i ty fotky, které neměly možnost vidět včera. Doufám, že děti donesly fotky domů v pořádku. Na kruhu jsme četli poslední kartu z Pepy a byla jsem překvapená, jak to dětem hezky šlo. Četli jsme podle kódů a děti se pak "zkoušely" navzájem.

Druhou hodinu jsme v Pepovi četli o zájmech, zálibách a oblíbeném jídle rodiny Pepy. Čtení se opravdu dařilo a zvládli jsme dokonce dvě stránky. Na otázky k větám - ano/ne děti odpovídaly samostatně - samy si věty musely přečíst.

Třetí hodinu nás čekalo psaní. Pokusili jsme se napojování písmen a, e, i, u k písmenku m. Každý postupoval svým tempem. Zítra budeme pokračovat. Ve čtrnáctidenním plánu máme p, ale to právě proto, že jsme zařadili po m psaní mi, ma atd., nezvládneme, což nevadí .To jen, až budete s dětmi probírat čtrnáctidenní plán - p - ještě neumíme nikdo :-).
Při psaní jsme stále uvolňovali ruce, hlídali sezení ..., většina dětí psala na tabulky nebo nově na cvičné papíry a pak podle svého uvážení do písanky. Zítra procvičíme dál. Zítra také nadiktuji několik probraných psacích písmen :-), ale po dnešním tréninku si myslím, že to velký problém nebude. Překvapilo mě, jak, když děti pracovaly svým tempem, hodně se na psaní soustředily, věděly, že nemusí spěchat. Však to znáte - práce kvapná ...

Poslední hodinu jsme si přečetli (bez problémů malými písmeny :-) zadání slovních úloh a vytvořili společně příklady. Pak jsem měla připravenou matematickou hru, ale děti říkaly, že už jsou unavené a asi fakt byly. Tak jsem navrhla jeden hodně dlouhý řetěz (mimochodem na sčítání a odčítání do 10) a většina dětí jej hravě spočítala. To si zasloužilo bonbon (kdo ho chtěl :-).
Zbytek hodiny jsme hráli hru "městečko Palermo" ...no, zeptejte se dětí .Prostě jsme "vypnuli" a hráli si. Obě s Terezkou jsme se shodly, že děti dnes byly moc šikovné a makaly :-). Na Pepu 2 se tedy vrhneme zítra.
Děti mají v matematice zaškrtnutý domácí úkol - je na pondělí.

Dnes mi jedna holčička říkala, že máme moc úkolů - asi narážela na to, že měla hodně založených "dodělávek" v matematice. Ano, pokud dítko ve škole nestihne, nebo nemá domácí úkol, je potřeba vše doplnit. Proto prosím, abyste do pondělí všechny dodělávky (lístečky v matematice a v Pepovi) dodělali. Děkuji. 

Myslím si, že úkolů dávám málo - chci po dětech, aby denně četly a některé děti už začínají doma trénovat to, co jim nejde .To je učení se učení, jestli mi rozumíte. Chci také po dětech, aby si zodpovědně dodělávaly to, co jim chybí - z různých důvodů. Vždy se se mnou mohou dohodnout, do jakého termínu to stihnou. I se zmíněnou holčičkou jsem se domluvila :-).

Zítra nás čeká malé opakování z matematiky - pracovní list, diktát psacích písmen a pokračování v písance, konečně Pepa 2 a první informace o blížícím se Masopustu.

Dnes jen jedna fotka :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat