čtvrtek 26. září 2019

Po milém přivítání s dětmi, kdy většina kluků mi na pozdrav pevně, prostě chlapsky stiskla ruku, jsem si říkala, že to bude zase dnes moc prima.
Bylo, ale ...
Nebudu předbíhat (ačkoliv asi tušíte :-). V kruhu jsme jen zjistili, jakou náladu máme a hned jsme se vrhli na matematiku, kde jsem vysvětlila dětem, co mají za úkol - v týdenním plánu. Měly by mít všechny děti označeno a měly by vědět, co mají udělat - možná to zvládnou bez vás :-).
Pak jsme hádali, co je v kufru Večerníčka. Něco tam pěkně rachtalo :-), ale po malinké nápovědě děti uhodly. Byly tam kaštany a pro každého jeden. Každé dítě si vytáhlo svůj kaštánek, i my s Terezkou. Požádala jsem děti, aby si kaštan sevřely v dlani, nebo ho jen tak držely, zavřely oči a poprosila jsem, aby chvíli jsme si ty kaštany užívaly. Věřte - nevěřte, ticho pro kaštany bylo úžasné, neuvěřitelné.

Když jsem se pak zeptala, jestli někdo se chce svěřit, jak mu bylo, co si představil, tak jsem se bála, že nedostanu žádnou odpověď .Opak byl pravdou, děti se hlásily a slyšely jsme naprosto originální výpovědi. A vše bylo správně, protože to byly pocity dětí. První holčička řekla doslova, že cítila energii, jiný chlapeček nám zase řekl, že se dávají pod polštář - přesně tolik, kolik je nám roků a že chrání zdraví.

Něco podobného jsem slyšela, ale nevěděla jsem přesně - další příklad toho, že děti učí i mne :-). Doma jsem našla několik odkazů a ještě jednou tomu chlapci děkuji za připomenutí, asi to zkusím, ačkoliv v mém věku jich bude tedy pěkná hromada :-).

Bylo mj úžasné zažít s dětmi na kruhu, jak přemýšlejí, o čem dokážou mluvit. Prostě jsem se dojala :-). Na konci první hodiny byl ještě čas, tak jsem dětem přečetla pohádku - O kaštanu, který se trápil. Znáte ji? Dětem se prý líbila, zkuste se zeptat :-). To vše se stihlo v klidu a v pohodě první hodinu. Kaštan jsme si každý schoval a bude prima, když ho přinesou děti i zítra, budou-li chtít.

Další hodinu si děti dodělávaly své M. Něco mám nafoceno :-), ale obrázky budou do pondělí k viděni u nás na chodbě a pak u děti v portfoliu. Na závěr hodiny jsme losem rozdělily skupinky.







Třetí a čtvrtou hodinu se pracovalo ve skupinkách. To už ale dost dětí zapomínalo na pravidla a bohužel jsem se fakt rozzlobila. Nejvíc mě mrzelo jedno žalování a také ubližování, ale vysvětlili jsme si to .Uvidíme, jestli to zvládneme. Na druhou stranu to bylo pro děti náročné - domluvit se, pracovat společně atd. To je ale naším úkolem č.1 a vím, že děti se to naučí. Už teď mě mrzí, že jsem zabavila dotyčným skleněnky a mluvila jsem fakt "nahlas".

 Jedna skupinka počítala s kaštany, druhá dělala společný obraz, třetí měla za úkol projít kaštanovým bludištěm a vybarvit list o podzimu. kde je vše, co se na podzim děje (výstup na týdenním plánu :-). Děti nebavila matika - vážím si toho, že mi to řekly, asi jsem je podcenila - bylo to prý moc lehké.Zbyla ještě chvíle na krátké hodnocení práce ve skupinkách. Samy děti říkaly, proč se to někde nepodařilo.

Zítra budeme zkoušet dolní oblouk, pak pracovat v Matematice. Poslední dvě hodiny zopakujeme básničku na M a pak budeme tvořit z darů podzimu :-), které děti přinesly.
Taky se těšíte na víkend :-)?

Zde najdete úkoly na cvičení poznávání počátečního písmene atd
. http://rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/pismenom2.htm

Důležité - Moc prosím rodiče, pokud dítě chybí, opravdu je nutné jej omluvit nejpozději do 3 dnů. Děkuji. 


Zaplaceno mají všichni kromě Kristýnky. Děkuji. Příští týden předám peníze, od každého si nechám 100Kč, z čehož také rovnou zaplatím pondělní divadlo (50Kč). Něco málo bylo za notýsky (účtenku samozřejmě mám).

Přihláška do Klubu rodičů chybí od : Davida, Vendulky, Kristýnky, Leonky, Judity a Míša K.

Žádné komentáře:

Okomentovat