čtvrtek 12. září 2019

Jak jsem hlásila, dnešní report se trochu opozdil. Děkuji i touto cestou za velkou účast na naší první třídní schůzce, za připomínky, dotazy i podporu.
Ještě jednou se omlouvám...než mi došlo Vám info se schůzkami rozdat - a Vy jste se nepřihlásili :-).
V závěru reportu je info znovu i pro ty z Vás, kteří se nemohli na schůzku dostavit. I s bonusem, co jsem zapomněla.
Zapomněla jsem mj. také na volbu třídního důvěrníka - domluvím se s někým z Vás a oznámím sem na stránky.
Jinak dnes byl opravdu hluk - samy děti to vnímaly a mluvily jsme o tom. Dokonce došlo k tomu, že dva kluci byli potrestáni a nemohli s námi ven, protože jejich chování bylo jednak nevhodné, ale především nebezpečné pro ně samotné. Vyřešili jsme ve škole.
Ráno jsme na kruhu zkoušeli ranní pozdrav - oslov souseda jménem, podívej se mu do očí a popřej mu něco hezkého. Bylo to fajn a děti to skoro zvládly. Bylo to i dojemné, některé děti za přání krásně poděkovaly samy od sebe, některým jsem to ještě připomněla. A prý jim to bylo příjemné :-). Zaznělo třeba taky takové přání - přeji Ti, ....., hezký den, mám tě rád...No, nejsou úžasní?
Zazpívali jsme si, protáhli a uvolnili paže, ruce.
O tom, že náš kruh začal zase tichem ani nemluvím :-).

Další hodinu jsme se vrhli na psaní - soustředili jsme se na uvolňovací cviky zápěstí. Pro některé to bylo těžší.
Moc prosím, abyste před psaním doma kontrolovali úchop i sezení. Jak na to, najdete níže.
V matematice jsme si hrou vyzkoušeli pojmy více, méně a děti to zvládají.
Po velké přestávce někteří ještě pracovali s Terezkou v matematice a někteří si ještě dodělávali tajný obrázek. Vy, co jste byli na schůzkách, tak už víte. Jste dobří, jak jste podle oblíbené barvy nebo barvy očí našli kartu svého dítka. A některé děti zjistily, jakou barvu očí mají :-).

Poslední hodinu jsme šli ven, ačkoliv jsem měla v plánu něco jiného. Děti se okamžitě rozprchly a hrály si - za zašpiněné kalhoty se omlouvám ...Velká pochvala, protože jsme si řekli, kam mohou a kam ne a stačilo 2x zavolat "Večerníčkové" a banda se sběhla dohromady. Pak jsme se chytli za ruce a než jsme se rozloučili, ještě nás Daník spočítal a my mu pomohli (ačkoliv to nepotřeboval).

Zítra nás čeká hodnocení týdne s týdenním plánem. Budeme lepit hrušky a jablka. Zabrousíme do Živé abecedy.

Ještě po schůzkách jsem prohlédla dnešní práci v sešitě Moje psaní - některé děti si daly razítka samy - to je v pořádku. Všimla jsem si ale, že někteří trénují dopředu. Rozhodla jsem se tedy, že zítra dětem označím stránky, které si v Moje psaní mohou dělat samy. Domluvím se s nimi, že vždy před stránkou, kterou budou chtít zvládnout za mnou přijdou, probereme spolu, jak na to - jak držet tužku apod. a pak si zkusí pracovat samy a po skončení přijdou se domluvit na hodnocení. Pokud by Vaše dítě chtělo psát i doma a Vy mu dokážete pomoci, tak ať si třeba to vyzkouší na papír - do sešitu Moje psaní ale ne. Klidně mi ten papír může přinést ukázat. Zatím budou označeny stránky do str.20 !!! Ne číslice!!!
Proč jsem se tak rozhodla? Jak jsem zmínila, některé děti už trénují (podle gumovaných stran), děti si vyberou, co by chtěly zkusit - samy budou chtít - takže je jistý předpoklad, že je to bude víc bavit a budou se víc snažit. Pro rychlíky připravím nějaké další zábavné uvolňovací cviky. Uvidíme, jak nám to bude fungovat.

Pro přihlášení do Bakalářů jste dostali přístupové údaje - kdo ještě nemá, domluvíme se na předání.

Informace z dnešní třídní schůzky - s bonusem, co jsem zapomněla :-)  

Obecná doporučení k nácviku psaní - správný úchop, sezení


Básničky ...možné použít pro sebehodnocení v týdenním plánu
psaní

Před psaním na velkou plochu říkáme:

Peru, peru,                 (pohyb rukama nahoru a dolů)
máchám, máchám,    (pohyb vlevo a vpravo)
kroutím, kroutím,   (protipohyb zápěstí)
cákám, cákám.          (vyklepeme ruce)

psaní

na špetkový úchop máme říkanku:

Vezmi palec, ukazovák, zob, zob a máš zobák.
do zobáčku tužku dáme, prostředníčkem podpíráme.
psaní

básnička pro prsty:

všechny moje prsty, schovaly se v hrsti,       (uděláme pěst)
spočítám je hned: jedna, dva, tři, čtyři, pět.  (prsty postupně vztyčujeme)

 

procvičuj  si  správné  držení  tužky, pastelky.
při  kreslení  i  psaní  dodržuj  správné  sezení.
pomůže  ti  básnička, kterou  si  říkáme  ve  škole.
(tuto zatím moc neumíme - říkám zatím já :-)


básnička  před  psaním
pozor,  žáci  prvňáci,
co  teď  máme  na  práci?
sešit  mírně  nakloníme
a rovně  se  posadíme.
Levá,  pravá,  z rukou  stříška,
schová  se  tam  pampeliška.
a  co  hlava?  Jak  ji  dáš?
hlavu  pěkně  narovnáš.
Nohy  opři  do  podlahy,
  máš  krásné,  rovné  tahy.



Žádné komentáře:

Okomentovat