pondělí 16. září 2019

Otevíráme třetí týden - a ranní otevření na kruhu se opravdu dnes podařilo zase o něco lépe. A víte, čeho jsem si všimla? Ráno, když se s dětmi před dveřmi vítám, tak hodně dětí dnes chtělo stisk ruky - a aniž bych cokoliv říkala, občas to byl stisk, že jsem ani nevěřila, kde se to v té drobotině bere :-).

Po přání do kruhu, náladoměru nám Přemek vyprávěl, jak se měl náš Večerníček o víkendu. Byl naprosto spokojený a obrázek prvního jeho výletu poputuje do naší knížky - vlastně knížky Večerníčka. Přemek se o Večerníčka staral skvěle a Večerníček vyprávěl, že jel na kole i s maminkou :-). Už se těší, kam se podívá příště.





Naše písnička uzavřela kruh a bylo potřeba si najít své desky na portfolia a dát do nich obrázek, obrázek Kdo jsem a druhý týdenní plán.
Ne ve všech případech se to podařilo - prosím tedy, pošlete po dětech, pokud ještě mají u sebe:
1. týdenní plán (ten úplně první) a pak ten z minulého týdne. Zítra dostanou děti založené portfolium domů a do konce týdne ho zase prosím pošlete zpět. Nebude to tak kažý týden, ale abyste viděli, jak to vypadá a také si přečetli moje hodnocení za minulý týden.

Děkuji rodičům, že píšete dětem do týdenního plánu. Moc se přimlouvám, abyste psali - vím, že toho teď je moc, ale taková zprávička od maminky, kde píše, jak vidí pokrok, jak se raduje, že její prvňáček se těší do školy apod. , to potěší právě toho Vašeho prvňáčka a za pár let to pro něj bude krásná vzpomínka, co mu psala maminka v první třídě, takže moc prosím za děti :-).

Prosím také o vyjádření k nabídce fotografií - do konce týdne. 

V psaní si každý vybral,co chtěl zkusit. Nejlákavější byla ležatá osmička, ale dala zabrat. S každým zvlášť jsem to já nebo Terezka procvičily, aby děti věděly, jak na to. Po skončení práce opět následovalo sebehodnocení - děti samy hodnotily svůj splněný úkol.

V matematice bylo potřeba vymyslet, co se po nás chce, děti samy přicházely na to, co asi bude za úkol a pak to Toník všem krásně vysvětlil :-). A podle všeho, děti pochopily :-). V minulém týdnu jsme jen přiřazovali např. zvuky, knoflíky, obrázky atd. počtu, teď už začínám přiřazování čísel k symbolům. Jde to skvěle u velké většiny dětí .

Poslední hodinu jsem měla v plánu Živou abecedu, ale děti už byly unavené, tak jsem vzala obrázkové čtení a přečetli jsme si Červenou Karkulku - se čtením (obrázků) mi pomáhala Malví, Dorinka a Max :-). Jenže jsme nedočetli a museli dát dohromady, jak pohádka končí. To děti zvládly a také jsme si povídali, kdo se choval správně a kdo ne. Nebylo těžké přijít na tom že i Karkulka udělala chybu, když neposlechla maminku.Pohádku jsem pak dočetla, ale dělala jsem chyby, takže se děti docela smály :-) a pořád mě orpavovaly :-).
Vrcholem závěrečné hodiny byla pohádka v podání Marjánky a Tomáška - mám nahráno :-).
Všechny děti dnes veliká pochvala - dokonce je chválily i kolegyně :-). Takže hezký start.
Na zítra mám připravené loutky na Červenou Karkulku a když bude hezky a půjdeme ven, tak si venku můžeme i zahrát divadlo (ale psssst , to zatím dětem neříkejte). Loutky budou totiž schované :-).
ÚKOLY PRO NEMOCNÉ - UZDRAVIT SE :-), V MATEMATICE STR. 5 (DODĚLAT) A STR.6, MOJE PSANÍ JE VE ŠKOLE - TAKŽE MŮŽETE TRÉNOVAT LEŽATOU OSMIČKU, OVÁL A SPIRÁLU :-).  DALŠÍ ÚKOLY DODÁM :-) BĚHEM TÝDNE.
Dnes jsem odevzdala přihlášky do kroužků - pokud ještě někdo zapomněl, prosím obratem poslat. díky.

Děkujeme za další várku papírů :-).  A přejeme s Terezkou krásný týden.

Žádné komentáře:

Okomentovat