Dnes ráno už děti věděly, že se po gongu mohou přijít se mnou přivítat - vyberou si ze symbolů, které vedle dveří máme :-).Není to povinné :-).
Děti už také věděly, že po příchodu se pokusí pověsit tašku a svolávací písnička na kruh znamená, že si mají jít sednout do kruhu na koberec. A jaká je to písnička? Zeptejte se dětí :-).
Velká pochvala, protože to všichni zvládli a ke konci písničky jsme tleskali do rytmu. Pak jsme se pozdravili. Prvním veledůležitým úkolem bylo zjistit, jestli víme, jak se jmenuje kamarád, který sedí vpravo nebo vlevo od nás (pravolevou orientaci ještě potrénujeme), ale teď bylo důležité, jestli už si začínáme pamatovat jména dětí ve třídě. Opět jsme udělali pokrok :-), ale ještě některá jména musíme dopilovat :-).
Dalším úkolem bylo se projít po třídě a zjistit, co se změnilo a přinést na koberec věci, které dětem připadaly "podezřelé". Za chvilku se uprostřed kruhu tak objevila čarodějnice, nějaký kluk s holčičkou, velká lopata a obrázek lesa. Děti samy přišly na to, proč tam ty věci jsou a co to znamená, jen perník chyběl :-), ale ten nám Večerníček nechal v kouzelném kufru :-).
Bylo prima zjistit, že děti pohádku Perníková chaloupka znají. Zjištovali jsme, kdo v pohádce vystupuje, kdo je hodný a kdo moc ne. A pak už jsme rozdělily s Terezkou děti na kluky a holky (první dělení) a každé skupině jsme daly kartičky. Děti musely samy přijít na to, co s těmi kartičkami. Holky daly hlavy dohromady (je jich méně :-) a za chvilku, hlásily, co s kartičkami provedly. Kluci nejdřív řešili, kdo si je vezme k sobě, pak si někteří kartičky rozdělili, než zjistili, že to asi dobře není. Jenže se začali hádat a hádka byla důvodem, že úkol nejdřív nesplnili a pak ho dali do kupy až na koberci. Sami kluci ale sdělili důvod svého neúspěchu. Hurá.
Na kartičkách byl rozstříhaný děj pohádky Perníková chaloupka a bylo potřeba děj správně sestavit (cvičili jsme časovou posloupnost:-)). Po přestávce si všichni udělali pohodlíčko, někteří si vzali svůj polštářek a já jim pohádku přečetla - chvílemi jsem ale zastavovala a oni museli doplnit správně slova - "zkouška:, jestli poslouchají - tedy naslouchají :-). Pak jsme s pokusili pohádku převyprávět - to byl oříšek, moc se nepodařilo, ale to bylo opravdu moc těžké. Dětem jsem řekla, že je nahrávám, abych jim pak výsledek pustila a samy pak měly okamžitou zpětnou vazbu.
Milé bylo, že jsme si pak sdělovali, kdo se někdy ztratil - veliká pochvala a radost - děti se fakt předháněly a chtěly povídat...takže už vím, kdo se ztratil na festivalu, v obchodě, kdo měl čekat u pohádky a kdo utekl z obchodu za tetou :-). Jsou to prostě úžasňáci !!!!
Po pohádce jsme šli do lavic, ale nejdřív jsme se protáhli, zazpívali a pak naučili básničku, která nám pomůže při správném držení tužky.
Zeptejte se dětí. Básničku založíme do portfolia příští týden.
V Živé abecedě jsme našli cestu Jeníčka a Mařenky k chaloupce a vybarvovali jsme. Nenutila jsem děti, aby vybarvily vše. Jediné, na čem jsme s domluvili, že vybarvujeme pastelkami - děti mají u svých stolečků vždy jednu plechovku s pastelkami dohromady - musí se domluvit :-).
Než jsme šli ven, tak jsme malinko hodnotili chování a řekli si, co je žalování a co je žádost o pomoc. To nám bude ještě dlouho trvat. Ale zvládneme to.
Dnes ráno jsme zatleskali jednomu chlapečkovi, který řekl, že něco se mu nepovedlo, že se choval nehezky ke kamarádům. Přišla i omluva a podání ruky.
Zítra se budu těšit na splnění úkolu z týdenního plánu ...A NEZAPOMEŇTE "MOJE PRVNÍ PSANÍ" - ačkoliv není jisté, jestli ho zítra zvládneme.
Opět díky za zpětné vazby od Vás :-). Moc mi pomáhají a "nakopávají" :-).
Jsem babicka od Malvinky .jsem fascinovana Vasim pristupem k detem i Vasim sdilenim informaci.Moc Vam fandim.Zdravim Hanka Ticha.
OdpovědětVymazatDobrý den, paní Tichá. Moc děkuji. I babičky se k nám mohou přijít podívat :-), takže klidně můžete přijít se na Malví podívat.Ale ještě potřebujeme nějaký čas se sžívat sami :-).Zdravím jp
Vymazat