Hezký poslední školní únorový pátek :-),
máme za sebou trošku hlučnější týden, jak řekl dnes pozorovatel, ale udělalo se hodně práce, hodně dětí reflektovalo na závěrečném kruhu, jaký pokrok a v čem udělaly.
V pondělí jsme se podívali na krátké video o sv. Valentýnu a něco málo si k legendě řekli. Také jsme pak pracovali s textem legendy v českém jazyce.
V českém jazyce jsme "pilovali" vyjmenovaná slova po m a hlavně se zaměřili na tvary mít/mýt, mi/my. Povídali jsme si o Litomyšli, ukázali si, kde je, jak je daleko od Volyně a pustili si dvouminutové video. Také si děti napsaly výzvu vyjm. slov po z,l, b. Výzva byla známkovaná - děti ji měly k náhlédnutí dva dny doma - kdo z rodičů neviděl, bude založena v portfoliu. Pokud dítě výzvou neprošlo, bude mít další šanci po prázdninách a v případě opravy bude opravena i známka.
V matematice jsme písemně sčítali a hlavně odčítali, věnovali jsme se slovním úlohám, počítali na stovkové tabulce. Výzva z matematiky byla pojata trochu jinak - každé dítě pro splnění muselo vypočítat 4 karty - zeptejte se dětí, jak to probíhalo. Děti tak měly možnost se ihned dozvědět, jestli počítaly správně a hned také zjistit, jestli výzvu splnily. Kdo výzvu splnil, má 1 v Bakalářích, kdo ne, bude mít šanci opět po prázdninách a stejně tak bude opravena v případě úspěchu i známka.
Příjemným zpestřením hodin českého jazyka a matematiky byly deskové hry s počítáním, s vyjmenovanými slovy a některé děti "provětraly" "Logico".
Ve středu jsme byli venku a děti objevily na školní zahradě první sněženky.
V geometrii jsme si ukázali vodováhu, zopakovali vodorovnou a svislou přímku a vyvodili rovnoběžné a různoběžné přímky. Naučili jsme se rovnoběžnost i různoběžnost zapisovat.
Zážitkem byla hudební výchova, kdy jsme si nejen zazpívali "Prachovské skály", ale také poprvé vyzkoušeli podle programu "musicorama" vytleskávání do melodií. Video zde. a zde
V etické výchově jsme se věnovali tématu "Srdce na dlani". Bylo to moc hezké povídání :-). Děti pak pracovaly ve skupinách, vyzkoušely si jednu aktivitu. Po společné práci skupiny prezentovaly, k čemu došly a co si zapsaly do pracovních listů. Budou vloženy do portfolia.
Ve čtvrtek a v pátek jsme se věnovali prezentacím miniprojektu Lidé a čas. Děti moc chválím a děkuji, kde jste dětem pomohli :-). Samotné prezentace byly opravdu na různé úrovni - všichni se ale snažili :-). Prezentace hodnotila porota z dětí na základě kritérií, které jsme si řekli. Ještě je před námi hodně práce, abychom dokázali prezentovat :-) - nestačí jen skvěle vypracovat na papír (opravdu některé práce byly dokonalé :-)), ale vědět, co jsem zjistil, předat ostatním, zapamatovat si něco nového. Ačkoliv úroveň byla opravdu různá, všem, co prezentovali, patří pochvala a hezká známka a děti získaly i diamanty. Dvě děti zatím práci nezvládly, ale jeden z nich alespoň přinesl ukázat starou věci na naši výstavu. Té se děti skvěle zhostily a pozvaly i spolužáky z jiných tříd. Paní učitelky děti chválily :-).
Úžasným závěrem byla pohádka od Terezky - Broučci. Přinesla dětem ukázat starou promítačku :-). To byla paráda :-).
Jeden prima zážitek ...
jeden den se na panelu objevila na tabuli nějaká čmáranice. To by asi tak moc nevadilo ,ale děti vědí, že na panel mohu sahat já, Terezka a Míša (pokud se s ním domluvíme). A tak jsem se jen zeptala, kdo to tam "načmáral" ....a bylo ticho ....Docela mě to překvapilo, protože takové situace už "umíme" a vždy se věci hned vyřešily. ...ale teď nic ...nikdo to neudělal. Tak jsem jen zopakovala, že na to v této třídě nejsem zyvklá, ale že také nechci ubírat čas z hodiny a že se tedy chvilku sejdeme po obědě ...Vtom "vystartovala" velmi naštvaně jedna žákyně: To si děláte srandu??? Stalo se už někdy, že vám paní učitelka za to, že jste se přiznali, vynadala??? To se neumíte přiznat??,No, i já byla jejím rozčílením zaskočena. Jenže to k ničemu nebylo ....nikdo se nepřiznal ...Tak jsme pracovali dál. Po hodině za mnou přišel náš nový žák (je u nás 14 dní) a řekl, že to byl on. Poděkovala jsem mu a pochválila, protože je u nás nový :) a na začátku další hodiny to dětem řekla a ozval s potlesk ....Uf :-).
Škoda, že tak nedopadl problém jedné žákyně, kde nešlo o přiznání kdo, ale co udělala. Velmi brzo se na její lež přišlo a myslím, že to nebylo příjemné pro nikoho ve třídě ....O to víc se nám s Terezkou líbilo, jak několik dětí hezky té žákyni sdělilo, proč její chování bylo špatné ...
Užijte si krásné prázdniny :- ) a budeme se na děti těšit v pondělí 28.2. Zde ještě odkaz na Horké zprávy - kdo nedostal.
Jana Pel. a Terezka
Fotek je opravdu hodně, ale myslím, že se nudit nebudete - díky Terezko!!!!!!
Žádné komentáře:
Okomentovat