pátek 11. února 2022

 Hezký pátek všem,

v tomto týdnu se opravdu "makalo". Týden jsme zahájili návštěvou divadelního představení Bílý Tesák. Určitě vám děti vyprávěly:-). 

V pondělí k nám do třídy přibyly dvě nové děti - Nikolka a Maty. Hned se přihlásily děti, které byly ochotné jim být průvodci. Díky :-). Děti se zatím rozkoukávají. 

V matematice jsme hodně procvičovali písemné sčítání a odčítání a napsali jsme si malý "testík", příští týden už napíšeme na toto učivo Výzvu. 

V geometrii jsme se seznámili s tím, co je svislá přímka, vodorovná přímka (svislá "visí", vodorovná "jako vodní hladina"). Dětem to problém nedělalo, ale narýsovat souřadnicovou síť, byl pro někoho oříšek. 

Moc prosím, dohlédněte, aby opravdu děti měly pravítko - trojúhelník s ryskou a ořezanou tužku. 

V prvouce jsme navázali tématem "Minulost, přítomnost, budoucnost", děti psaly, co je minulost, co budoucnost ...a kromě práce v prvouce v pracovní učebnici jsme mohli krásně navázat na český jazyk

Děti tak velmi rychle pochopily, co je čas přítomný, budoucí, minulý. Vyzkoušeli jsme si to na kvízu, na našem panelu i v pracovní učebnici.  

Začali jsme s vyjmenovanými slovy po M. Kdo zvládl vyjmenovat řadu slov, má zapsáno v oranžováku, kdo nezvládl za týden se je naučit (hodně dětí se naučilo ve škole - dala jsem jin čas na vzájemné učení), má v oranžováku pětku, která zmizí, až se slova naučí. Děti vám možná říkaly, že, když mi slova přeříkají, že se podepíšou na papír, kde je napsáno "Už umím vyjmenovaná slova po M". 

Chci děti pochválit, protože většina zvládla hodně těžký diktát na opakování v.s, po b, l, z. (bude na Bakalářích). Dnes jsme ještě psali krátké cvičení, ale není opravené - můžete opravit doma. Opravené není, protože jsem to nestihla a děti potřebovaly sešity na opravy diktátu domů. Děti vědí, že v pondělí mají mít  opravy diktátu. 

Etickou výchovu jsme propojili se čtením a četli jsme a poslouchali Setkání s liškou  z knihy Malý princ. Krátce jsme si také řekli, kdo to byl Antoine de Saint - Exupéry. Jeden žák krásně doplnil moje krátké povídání o to, jakým způsobem tento autor zemřel (to si většinou děti pamatují). Ve skupinkách pak přemýšlely nad přečteným textem a odpovídaly na otázky, přemýšlely o některých větách a pak jsme společně sdíleli. Nechyběl obrázek. 

V tělocviku děti hravě zvládly cvičení na švédské bedně :-). 

Začaly OH v Pekingu ...věnovala jsem jim jen jednu hodinu, řekli jsme si, co znamenají kruhy, pustili si krátké video z edu TV , tvořili jsme myšlenkovou mapu, odpovídali jsme na otázky před čtením a po čtení textu (jedna z metod čtenářských strategií). Listy budou mít děti v portfoliu, ale můžete se na ně zeptat :-) . Také jsme si pustili "zlatý" dojezd E. Ledecké. 

Hodně mě překvapilo povídání a názory některých dětí na fakt, že se zimní OH konají právě v Číně ...opravdu jsem je svým názorem nechtěla ovlivnit, ale opět jsme s Terezkou byly překvapené, jak hodně dětí argumentovalo (Tibet ....vláda...) 

V pátek jsme měli čtenářskou dílnu a vyzkoušeli jsme si poprvé metodu kritického myšlení - tzv, podvojný deník. Je to metoda sloužící k propojení čteného se zkušenostmi samotného čtenáře. Hodně dětí zvládlo již napoprvé dobře. Práce mám u sebe, ale hodně jsme stihli sdílet. 

Pod taktovkou Terezky děti spojily výtvarnou výchovu a pracovní činnosti a vytvořily obrázky, lepily snowboardy, lyže, sníh a vznikly povedené práce. 

Závěr patřil fandění našim hokejistům na OH v utkání se Švýcarskem. Fanoušci měli i vlajky na tváři, tak snad se na nás nezlobíte. Z legrace jsme uzavřeli i diamantové sázky :-). 

Prima týden a ačkoliv jsme dva dny seděli o přestávce ....patří dětem za práci velké díky. 

K miniprojektu - příští pátek odevzdat. Děti mohou práci dělat i na počítači. Mohou se také domluvit s kamarádem a dělat společně. 

Prosím moc rodiče, které nenapsali dětem jejich názor na pololetní sebehodnocení, aby se pokusili to napsat. Díky. 

Ještě kopíruji z Bakalářů : Vzhledem k tomu, že 19. 2. 2022 končí plošné testování antigenními testy ve školách (poslední proběhne 14. 2. 2022), nebudeme již nadále testovat ani metodou PCR.























Žádné komentáře:

Okomentovat