Hezký páteční večer,
tento týden byl prostě jiný. Nebyla Terezka, ke konci týdne ubylo dětí. Tak snad se marodi co nejdříve uzdraví a budeme zase v plném počtu.
Report tohoto týdne mi také poslala pí, Jonová, která se nabídla, že přijde "suplovat" za Terezku. Moc ji za tu nabídku děkuji. Strávila s námi čtyři dny. Děkuji ji, že napsala report, děkuji, že dokonce odučila dvě hodiny matematiky, které měly u dětí úspěch. (pí. Jonová má učitelství matematiky pro 2.stupeň vystudované). Ale hravě a s přehledem si poradila i prvním stupněm.
Největší pokrok děti podle jejich slov zaznamenaly v příbuzných slovech k vyjmenovaným slovům po L. Ačkoliv pravopisná cvičení nejsou moc v oblibě, jsou stále povedenější. Opakovali jsme i psaní i,y po b. Trénovali jsme s detektivem, ale i na panelu.
V matematice jsme se mořili s šíleným sčítáním dvojciferných čísel s přechodem přes desítku a pak objevili, že písemné sčítání je fakt jednodušší, ale trénink to chce. V příštím týdnu se vrhneme na písemné odčítání. Geometrii jsme tento týden nahradili právě hodinou s paní Jonovou, děti si vyzkoušely sudoku. V další hodině s paní Jonovou proběhlo hravé písemné sčítání dvojciferných čísel a také pěkně zapeklité diagramy, kde děti přemýšlely, jaký je klíč, podle kterého čísla v diagramu jsou. To byl oříšek.
Hodně času jsme věnovali tématu čas. Zkusili jsme si odhadnout minutu, pracovali jsme v prvouce, ale nejvíc asi děti bavila skupinová práce na téma čas - myšlenková mapa, obrázek, napiš, co je čas. Práce ve skupinách se opravdu dařila na výbornou.
Seznámili jsme se s lednovými pranostikami, běhací diktát ve dvojicích, kdy jeden zapisuje, druhý běhá přinesl odpovědi na některé z pranostik.
Výtvarnou výchovu a pracovní činnosti jsme spojili v pokračování vytváření kalendáře.
V pátek jsme si užili čtenářskou dílnu.
Díky dětem za práci za celý týden, díky za to, jak se většina z nich skvěle vyjádřila ve svém pololetním sebehodnocení. Kdo ještě nemá hotovo, určitě to stihne do příštího týdne.
Prosím, opět mi přišlo několik upozornění na nízký zůstatek v pokladně u některých dětí. Děkuji, že na to kouknete.
Hezký víkend
Info od p.uč. Pošvicové a p.uč. Florianové :
Zde je nový odkaz na online učebnici, kde můžete procvičovat - starý už nebude fungovat.
https://api.izzi.digital/
A zde report od pí. Jonové
V tomto týdnu jsem měla možnost prožít několik dní ve třídě našich dětí a musím říci, že to byly velmi příjemně strávené dny. Ve třídě panovala pohodová atmosféra, nepřišlo mi, že by se tam někdo necítil dobře. Když vznikl nějaký problém (někomu se třeba nelíbilo, co mu druhý prováděl o přestávce), paní učitelka se snažila vše hned vyřešit, aby se spor dál netáhl. Zaujalo mě třeba, jak paní učitelka nesnese, aby se někdo někomu za cokoliv posmíval. Kdykoli někdo něco nevěděl, přihlásil se a dostal odpověď. Komu šlo učivo pomaleji, paní učitelka se mu zvlášť věnovala.
Mohlo by se zdát, že díky způsobu výuky, jaký paní učitelka používá, panuje ve třídě chaos, ale překvapilo mě, jak pěkně to během dne „šlape“. Děti vědí, co se od nich očekává, co bude následovat, samy se ptají, co si mají připravit na další hodinu. Jsou dána jasná pravidla a děti se jimi řídí, dokonce je sami vyžadují po ostatních. Během vyučování nastanou často chvíle, kdy začne být ve třídě trochu hluk – děti dokončí práci; něco je zaujme, chtějí k tomu všichni najednou něco říct;… Jsou ale nastavené mechanismy - pozorovatel, semafor, zvoneček (ten se mi moc líbil – paní učitelka nezakřičí, aby bylo ticho, ale zazvoní na něj), které zase rychle nastolí klid. Takže se třeba nestane, že je ve třídě půl hodiny nekontrolovatelný rámus. A při skupinové práci je určitý šum přirozený a dovolený.
Je fajn, že děti celé dopoledne jen nesedí v lavicích, ale mohou se proběhnout po chodbě při běhacím diktátu, sednout si na zem při skupinové práci…
Zaujalo mě také, jak jsou děti samostatné a zodpovědné. I když nemají zrovna přímý dozor, nedělají „blbosti“, ale věnují se své práci. Dovedou spolupracovat, ohodnotit se, přiznat chybu…
Děkuji paní učitelce za její práci a také za to, že jsem ji mohla chvíli pozorovat.
Jana Jonová
Žádné komentáře:
Okomentovat