Ráno jsme opakovali dopravní značky a říkali si hlavně o těch, které nás, jako chodce, chrání. Zopakovali jsme "zase" abecedu. Do konce týdne by ji už děti měly umět ...ještě jich pár zbývá...
Pak si každý vytáhl kartu a měl splnit úkol (Přines něco ...křehkého, modrého, ...). Tuto hru nám vyrobila jedna maminka, děkujeme. Rázem se děti rozprchly a nosily nejrůznější věci. Pak každý řekl, co má a proč "to" má.V první hodině jsme stihli i kousek z písanky - za domácí úkol dodělat + další strana (mají poznačeno). Úkol z písanky je na čtvrtek.
Druhou hodinu jsme zahájili krátkým diktátem na ověření, jestli už víme, kdy psát u slov velké písmeno. Poté jsme se učili řadit písmena podle abecedy, pak slova. Posloužila nám k tomu moc hezká prezentace, která děti bavila (alespoň to tak vypadalo). Zítra se k tomu na chvilku vrátíme, ale v hlavní roli zítra bude matematika.
Od první hodiny se pár dětí ptalo, kdy už půjdeme do center :-). Dnešní start byl méně chaotický, skoro by se dalo říct pohodový. Jenže pak se ne všude pracovalo podle pravidel ...jedna skupina - centrum čtení...své úkoly nedotáhla do konce a ve čtvrtek si je chvíli nechám po škole, aby práci dotáhly. Děti vědí, koho se to týká. Půjde jen o chvilku, ale třeba vám řeknou, proč k tomu došlo ...a co se tam dělo. V ostatních centrech byl poměrně klid, někde to ještě chvílemi skřípalo, ale pak se to srovnalo. Já vím, že to časem zvládnou tak, jak to už skoro uměly dřív, ale potřebujeme čas.
Dnešní centrum "objevů" - někdo má dodělat doma práci v prvouce.
Na hodnotícím kruhu jsme si i říkali, jaké věty do práce skupiny nepatří. Vždy obcházím centra a poslouchám a zapisuji si "plusy" i "mínusy". A vím, že s dalšími a dalšími centry to bude lepší a lepší.
Bohužel dnes došlo k rvačce, docela ošklivé. O přestávce. Hned jsem se snažila to vyřešit, ale nebylo to jednoduché ...nebyla jsem u toho. Hlavní aktéři byli všichni "vytočení", takže bylo potřeba je nejdřív uklidnit. Nakonec došlo na chodbě k přiznání chyby a omluvě. To je dobře.
Věřte, že se snažíme neshody řešit hned, pokud to jde. Nepíšeme poznámky, ty nic neřeší. Pokud ale porušování pravidel dál pokračuje, děti vědí, že budu muset rodiče oslovit.
I tyto situace nás učí.
Bylo tedy docela fajn odlehčením, když nám na konci vyučování zbyla alespoň malá chvilka na společnou hru "živé pexeso".
...naše oblíbená "Městečko Palermo" ...by dnes asi vhodná nebyla :-).
Žádné komentáře:
Okomentovat