Nabité pondělí :-). Ráno jsme se snažili zhodnotit čtrnáctidenní plán a pročetli si společně nový.
V něm najdete úkol - důkaz, proč a kde se hodí umět abecedu. Zítra dětem sdělím a vysvětlím. Určitě vás něco napadne.Abecedu se budeme učit postupně. Postup zvládnutí si děti budou zaznamenávat. Na kruhu tentokrát jen pár karet s úkoly, povídání o náladě a hlavně o tom, co nás čeká.
Nejdůležitější bylo, že jsme dnes byli všichni!!! Jupíííí!!!
Děti dostaly novou hádanku, přečetli jsme a děti si na ní během dne pracovaly. Vy i děti uvidí (snad) rozdíl na konci měsíce mezi první a poslední hádankou (co se týká písma).
V psaní jsme se věnovali čtení psacího písma a zkusili jsme běhací diktát. Děti maji opravené sešity domů a mají dodělat opravy. Úkol v písance je až na středu (protože někde se slaví narozeniny :-).
V českém jazyce jsem se snažila, aby děti samy vyvodily pravidlo pro psaní vlastních jmen. A povedlo se. Každé dítě dostalo "pomocníčka", kartičku, která jim má pomoci, když dopíšou cokoliv v sešitě apod.
Zvládli jsme i cvičení v pracovní učebnici.
V matematice už byl trochu víc hluk, možná únavou? Začali jsme tím, že každý vytvořil příklady a pak děti "cestovaly" a počítaly. Společně jsme po dlouhé době vypracovali slovní úlohu a děti pak samostatně zvládly jedno cvičení.
Několik poznámek:
Čtecí karta - vím, že je to pro některé rodiče "malý teror", ale uvidíme na konci září. Je mi líto, že na některých kartách není podepsané dítě, někde se stále opakuje - dítě nečetlo, únava atd. Bonusů je málo, vím, ale opravdu na tom čtení musíme "máknout" a to i doma. Některé děti třeba problém nemají, ale i ty občas musí číst. Na konci měsíce vyhodnotím čtení a dám individuální podmínky pro každého.
Domácí úkoly - zeptejte se dětí, jak zapisujeme, zapíšeme a pak že mají u kamaráda zkontrolovat, jestli má zapsáno. Když úkol není, poznámky se ode mě nedočkáte, vždy se s dítětem domluvím. A funguje to. Pokud trváte na zapisování do notýsku, musíte se s dětmi domluvit. Myslím si a mám vyzkoušeno, že kroužkování dětem zatím stačí.
Někde "skáčeme" - v písance teď např. mají úkol na středu na str. 20 (důvodem je, že je to podobný úkol, co jsme dělali dnes ve škole - zaměřený na čtení psacího písma). V matematice netrvám na "vyplňování" jednoduchých příkladů - umíš, pak jdi na "vyšší level". Při hodnocení (zrcadle) ale chci vidět, že to, co jsi vynechal(a), opravdu umíš. Všimla jsem si, že některé děti zkouší hodiny dnes jsme také zkoušeli ve škole. Budeme v tom pokračovat.
Sběr:
Dětem připomeňte, že v minulých letech se
z peněz za sběr papíru financovaly odměny za celoškolní soutěž Recyklace
je legrace, kupovali jsme sedací vaky do čtenářského klubu, pálky na
ping-pong, sportovní dresy, potřeby na výtvarku, florbalky, časopisy do
hodin Aj, drobné odměny za soutěže apod.
Ceny výkupu papíru šly dolu (bývávalo 2000,- Kč/t za "měkký" papír,
1400,- Kč/t za karton) - aktuálně 700,- Kč/t za běžný papír, karton
odeberou zadarmo. Sběr organizujeme i proto, že potřebujeme vyklidit
sklad učebnic, kde je naskládaný nejen papír, ale i mnoho vyřazených
učebnic.
Dnes (asi) bez fotografií - prostě se to dnes přes samou práci nestihlo.
Žádné komentáře:
Okomentovat