Dnes asi bylo "něco ve vzduchu", protože se nám fakt nepracovalo dobře. Prý tomu bylo i v jiných třídách. Byl hluk a nešlapalo to tak, jak to umíme.
Ráno chybělo několik čtecích karet ...
Mnoho dětí nemělo udělané opravy v sešitě čj, prosím, dohlédněte na to. Zítra si zkontroluji úkol z písanky a opravy.
Pokračovali jsme v procvičování psaní vlastních jmen a zkusili si pár slov napsat. Je mnou opraveno a některé děti slova ještě musí opravit. Zkoušeli jsme také dělit větu na slova. To docela šlo.
Např. Dnesjeúterý. rozdělíme : Dnes/je/úterý. věta má 3 slova
Lenkapíšedomácíúkol. Lenka/píše/domácí/úkol. věta má 4 slova
Začali jsme trénovat na pracovní list, ten mají děti ve škole.
V psaní jsme trénovali N, M a zase "ta" jména.
Začali jsme se bavit o abecedě - některé děti si už začaly vybarvovat hada, kolik písmenek po sobě jdoucích si pamatují. Budeme v tom pokračovat. Pokud vás s dětmi napadne nějaký "důkaz", kde se abeceda hodí (dnes už jeden chlapeček říkal, že třeba seznamy příjmení), tak, ať ho děti zítra přinesou - určitě vás napadne třeba encyklopedie, slovník ....a mnohé další ...
V českém jazyce jsme také zhodnotili do tabulky sebehodnocení, jak se nám úkol s psaním jmen a zvířat poděřil. Zítra si vyberu a napíšu své hodnocení.
Vysvětlení: Vždy u tabulky sebehodnocení najdete sebehodnocení dítětě - vybarvený počet bodů a vedle moje číslo. Někde poznamenám, jak to vidím já. Ted číslo vedle tabulky znamená, jak to vidím já. Tak např. dítě má vybarveno 5 bodů, vedle tabulky je číslo 3 - tzn., že já jeho výkon hodnotím jinak. Nebo naopak - má méně a já dávám více podle výkonu.
Jednotlivé výstupy - kompetence se pak objeví v měsíčním sebehodnocení a hodnocení.
V prvouce jsme přiřazovali vlastnosti podle popisu. Děti mohly pracovat společně s někým jiným. To se dařilo. Jen někde jsme se dohodli, že asi špatně děti přečetly popis.
Poslední hodina už byla spíš "oddychová", kdy jsme pracovali na úvodní stránce do portfolia - To jsem já. Uvidíte vše na konci měsíce, až děti donesou portfolia domů.
Na úplním konci jsem dětem na papírových hodinách ukázala "půl čtvrté" - tak se jich zeptejte, co se dnes v půl čtvrté stane :-). Z toho vyplývá dobrovolný úkol - přines něco "podzimního". Teď jsem vám napověděla :-).
Na zítra tedy stačí - písanka, sešit čj a prvouka ...a dobrovolný úkol (podzim, důkaz) a plavání.
Přeji tedy hezké poslední letní odpoledne a pohodové podzimní dny.
jp
Dnes mám jen jednu použitelnou fotku. Kormidelník - fotograf :-) dnes musel něco vyřídit.
Žádné komentáře:
Okomentovat