Na kruh jsem dnes kromě krátké aktivity na kolíčkování hodin, papírových hodin přinesla také "naše" karty. A děti (opravdu hodně dětí :-) říkalo, že se jim po nich stýskalo. A tak jsme si tahali karty, každý měl říct, jak mu při pohledu na kartu je, co mu připomíná atd. Vše je správně, jen je důležité vytvořit a srozumitelně říct hezkou větu :-). Pak jsme si opakovali hodiny.
V českém jazyce jsme si provedli sebehodnocení a pak už si děti pracovaly samostatně a podle své potřeby v matematice. Většina odhlasovala, že chtějí matiku domů. Dodělejte tedy do str.5 (některé děti si chtěly vyzkoušet hodiny na str.6 a 7 (můžete a nemusíte dělat - zkuste dětem nabídnout). Pracovní učebnici ČJ mám u sebe.
Měli jsme návštěvu jedné paní vychovatelky a asistentky. Moc mě potěšila a děti taky - pochválila je, jak dokážou pracovat samostatně.
Pak už jsme se vrhli na malování - já námořník. Pěkná výzva, ale každý ji pojal jinak :-). O tom ale výtvarka je :-). Někdy, většinou :-).
Na poslední hodinu jsme se všichni těšili na čtenářskou dílnu. A Terezka byla moc zvědavá, jestli opravdu v pátek poslední hodinu dokážou si děti 15 minut čistého času číst...Zopakovali jsme si pravidla dílny a zadali si úkol, na který se soustředit - na hlavní postavu - jaká je, vlastnosti, chování ...
Četlo se nám všem moc prima a 15 minut rychle uteklo. Při dílně čteme všichni i já, i Terezka. Pár dětí si př závěrečném kruhu vytáhlo z karet (speciální karty na čtenářskou dílnu pro podporu čtenářské gramotnosti) otázku k postavě ze své knihy. Moc se jim dařilo na otázky odpovídat.
Do sklenice zaslouženě putovaly další mušličky a dětem taky. Na konci měsíce je sesypeme a uvidíme ...snad je děti do té doby nepoztrácí. Bohužel jsem musela dnes v jednom případě mušličky zabavit.
Zde je doplněný plán s poznámkami. Myslím, že jsme toho zvládli opravdu hodně a děti chválím. Považuji plán za splněný až na maličkosti. Nezahrnoval kompetence, chování apod. To vše se objeví až v závěrečném sebehodnocení.
Do neděle dám další plán. Výstupy z jednotlivých plánů dám na konci měsíce do sebehodnocení. Na konci měsíce si také napíšeme "zrcadlo" za měsíc září na základě výstupů čtrnáctidenních plánů. Děkuji, pokud dětem doma např. v pokojíčku pověsíte, nebo dáte do desek. Od dalšího plánu už budeme věšet i ve třídě. Měly by ho mít "více" na očích. Vím, že někde visí na ledničce - super :). Naučme děti s plánem pracovat - Dělali jste toto? Myslíš, že už to zvládáš? Udělal jsi pokrok? V čem? ..Vím, že děti takové otázky dokážou zodpovědět - ve škole děláme často.
Pro marody:
Český jazyk - do str.7 (kromě cv.12 na str.7), dál je hotové na str.10 cv.21, na str.11 cv. 22
Matematika - dodělat do str. 5 , dál můžete zkusit na str. 6 a 7 pouze cvičení s hodinami, na str.8 máme cv. 1 a 2
Písanka - do str. 8, (str.9 za domácí úkol)
Prvouka - str. 3 cv. 1, 2, str. 5 celá
Nejdůležitější úkol - co nejdříve se uzdravte a přijďte za námi :-).
Hezký víkend.
JP a T
Žádné komentáře:
Okomentovat