středa 15. ledna 2020

Dnes se zelená na semaforu trochu třásla, ale nakonec vydržela. Na obranu dětí jen to, že opravdu jsme dnes "makali". Na kruhu jsme dodělali list 60 - četli jsme věty a doplňovali ano a ne. Stihli jsme i přečíst kousek v Pepovi o zimě a říct si, jaké bývá v zimě počasí a doplnit. Stále opakujeme - jaký je den, měsíc, roční období a jaké jsou zimní měsíce. Některé děti zvládají i rok :-).
Další hodinu jsme zjistili, že mnoho písmen, která známe, mají malá tiskací úplně shodná. Od toho se teď odrazíme a postupně se budeme učit shodná malá psát psacím písmem. Dnes jsme si vybrali - i-.
Trénink na tabulku, na tabuli, kamkoliv - hlavně nespěchat - doma ideálně zkoušejte do plechu s moukou, na balicí papír nalepený na zdi apod. - ruka se ještě víc uvolní :-). Některé děti spěchaly, mají v písance vložený list na procvičení - zítra zkontroluji (děti vědí, koho se to týká).
Při psaní pouštím relaxační hudbu. 
Třetí hodinu jsme zahájili hrou na krále - bylo to tedy fakt napínavé. Pak jsme pokračovali dál v počítání do sešitu.
Když jsem se na konci vyučování ptala, komu se líbila první, druhá, třetí a čtvrtá hodina - nejhůře dopadla čtvrtá. A není divu - opravdu dnes práce bylo spousta a čtvrtou hodinu byly děti už unavené a "mírně rozjeté :-)" a to ještě měly vypracovat podle pokynů dva listy z prvouky - společně u stolečků. Nestihli jsme, doděláme zítra. Další děti "prošly" čtenářskou zkouškou.
Postřeh - opět se opakuji - netrvejte na čtecích kartách - zkoušejte, ale prokládejte "zajímavějším" čtením. Ptejte se, o čem děti četly, nechte si zopakovat některá slova apod. Některé děti čtou karty s písmeny F, G apod., je zbytečné, aby četly 4. nebo 5. kartu :-). 
Čtení podle kódu asi ale děti docela baví - už jsem psala - řeknu kód - čtverec 5  a dítě přečte, další varianta - řeknu slovo, dítě v textu najde (v tu chvíli vlastně "čte" více slov a pak řekne kód slova. 

Zítra nás čeká Zrcadlo. Děti to vědí :-). Je to opakování matematiky, čtení a psaní. Děti budou pracovat samostatně ve třech místnostech. Budou mít možnost nápovědy - tzv. čtyřlístek - jedna nápověda - jeden lístek, který jim vybarvím. Zrcadlo je to proto, že ukáže dětem a nám všem, jak na tom děti jsou. Věřím, že to zvládneme. Času bude tolik, kolik děti budou potřebovat. Opravdu se není čeho bát. Kdo bude hotový, vezme si hru, knížku, logico apod. 

Počítám, že nám to zabere max. 2 hodiny. Pak doděláme prvouku a kdo bude potřebovat dodělá psaní, pak si asi přečteme pohádku nebo pustíme dokument o zvířátkách v zimě a třeba si zahrajeme nějakou hru :-).  Stačí, když zítra děti budou mít Pepu, penál a písanku. 

Ve třídě se opět objevily vešky. Prosím, abyste provedli důkladnou kontrolu!!!! Děkuji.

Zatím "stopstav" na lepidla - je jich dost, pak oslovíme ty, co nedonesli. 

Portfolia prosím zkontrolovat, podepsat apod. a odevzdat do pátku. Děkuji :-).

Je skvělé, že v psaní vzkazů neustáváte - děti mi je nosí ukazovat :-). 

Dnes jsme přes samou práci ani nefotily :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat