středa 4. prosince 2019

Dnes se uprostřed kruhu objevily "divné věci" - obrázky, prostěradlo, větvička, jablko ...Po naší písničce a tichu děti už věděly, že dnes má svátek Barbora. A podle "divných věcí" na kruhu měly zkusit vymyslet, co se stalo sv.Barboře ...a jak to s ní bylo. Nakonec vznikla obrázková osnova, podle které si děti nejdříve příběh vyslechly (bylo naprosté ticho a děti fakt poslouchaly :-). Pak příběh měly zkusit přeříkat samy. Některé děti byly příběhem zaskočeny, zase to byl trochu horor (ale nebojte, legenda o sv. Mikulášovi zítra horor není :)). Vyprávěly vám děti přiběh o sv. Barboře doma?
Dětem a Vám děkuji, že větviček se nám sešlo hodně, teď je budeme sledovat až do 20.prosince, jestli vykvetou.
A už víte od dětí, na co bylo prostěradlo? A jaká voda je pro "barborky" nejlepší?
Také jsme stihli krátké pokračování cesty do Betléma - dnes řezbář Tomáš opravil sáńky, protože ...
Naše "čtyřka" dnes hravě zvládl :-) vánoční úkol a přibyl další kousek do puzzle - pořád nevíme, co vznikne :-). Zítra si vybere svůj vánoční pytlíček "pětka" :-).
Druhou hodinu jsme pracovali v Pepovi, ve druhé čtecí kartě. Čtení dnes šlo lépe a také zápis do sešitu dopadl líp.
Třetí hodinu jsme matematiku zahájili hrou na Horolezce (snad Vám děti poví :-)), pak jsme pracovali v sešitě matematiky.




Čtvrtou hodinu děti dopisovaly "Moje psaní" a většina se se sešitem rozloučila a symbolicky mu zamávala. Dostanou ho zpět domů v pátek nebo v pondělí. Ti, co byli hotovi, pracovali na "tajemství". Někteří prý dodělají doma. Nakonec jsme na kruhu zhodnotili den. Myslím, že se povedl.
Zítra přijde do třídy Mikuláš s čerty a anděly. Nebojte se, děti nedám :-). Každý z nás má něco, za co by ho Mikuláš pochválil a čert vyčinil (ještě, že už za dospěláky čerti nechodí :-)). A tak se těšíme hlavně na Mikuláše, anděla a mikulášské počítání, čtení, hraní a malování. 
Čtenářská karta - dnes jsem chtěla dětem rozdat (mám se čtecími kartami zkušenost), ale nakonec jsem to přehodnotila a nebudou mít děti měsíční kartu s denním zaznamenáváním toho, co četly. U někoho by to totiž mohlo mít opačný dopad - čtení by pro některé děti přestalo být zábavou atd. A tak budou přiloženy karty ke čtrnáctidenním plánům, kde s dětmi napíšete, co jste četli. 
První karta na záznam o čtení bude dána k plánu 16.12. 
Ještě něco na závěr - děkují všem rodičům za proběhlé trojúhelníky. Proběhlo 25 trojúhelníků. Za všechna setkání děkuji. 
A jako úplná tečka ...Mám radost, velikou, jak někteří rodiče se zapojují - je Vás čím dál víc. Dostávám emaily, SMS, komentáře zde - děkuji za důvěru, podporu a hlavně, že i Vy rodiče se dáváte dohromady - ať už jde o Krabici od bot nebo "překvapení" pro děti. Děkuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat