Hezký pátek všem,
máme za sebou prima nabitý týden. Posuďte sami :-).
V českém jazyce většina dětí udělala opravdu velký pokrok v psaní koncovek podstatných jmen rodu středního. Také je potřeba (a to my děláme :-)) stále opakovat pády ....slovní druhy ...
V rámci čtenářské lekce jsme pracovali s textem Březen - je to takový "seriál" - zeptejte se dětí. Tentokrát se kromě čtení tvořila životabáseň (děti znají a Vy už možná taky:-)). Některé se pokusím nafotit :-).Při čtenářské lekci jsme zjistili, že máme mezery v poznávání jarních rostlin, tak jsme to chvilku trénovali ...někteří trénovali samec, samice - mládě ..
V rámci dílny psaní děti publikovaly své příběhy - co nejdříve sem dám nahrávku - jen zvuk, všechny děti jsme natáčely, aby se pak slyšely - také jim to pustím. Příběhy "Můj den v pravěku" se povedly, škoda, že jsme museli řešit jeden podvod, kdy žák někde opsal text. Je to škoda, vždyť na každém textu je něco, co lze pochválit, co doporučit. To také probíhalo při publikacích - jeden hodnotitel řekl, co se povedlo, jeden - co se nepovedlo a třetí dal doporučení. Oceňuji děti, jak takové hodnocení (většina) zvládá.
V matematice proběhla pětiminutovka, ale předcházelo procvičování - pořád "dokola" pís. sčítání, odčítání, násobení, dělení. Děti si také vyzkoušely "nákup". Malým zpestřením bylo uhádnout poslepu, kolik mám v kelímku korun. Je to fakt těžké.
Myslím, že geometrie se dětem fakt líbila a užily si ji - aspoň to fakt říkaly. Poprvé jsme pracovali s geodeskou. Nejdřív jsme zkoušeli čtverec - hned spočetli obvod, obsah, také trojúhelník, obdélník. Výzva byla zkusit písmeno, číslo a pak třeba umístit co nejvíce trojúhelníků. Příště budeme pokračovat a zakreslovat do čtvercové sítě.
Ve vlastivědě jsme si povídali o Keltech, opakovali jsme také ještě pravěk. Opravdu si myslím, že centra o pravěku dětem hodně pomohla a většina má velmi slušné znalosti, což prokázaly děti v pondělním testíku.
Potěšilo mě hodně dobré hodnocení dvou hodin přírodovědy, které jsem pro děti připravila - cílem bylo vytvořit knihu o motýlech. Nejdřív jsme si řekli, co už víme, pak jsme si pustili dokument. Prvním úkolem bylo správně seřadit kartičky vývoje motýla. Pracovali jsme s textem, děti se snažily vytvořit "dobré otázky" a vyzývaly ostatní k "dobrým odpovědím". Knížka by měla být založena v sešitě přírodovědy. Koukněte :-).
A protože už se jaro fakt blíží, ve výtvarce jsme se vrhli na ptactvo :-). Každý si vybral jeden obrázek i s názvem ptáčka a pokusil se co nejlépe podle předlohy namalovat. Vystřižení ptáčci na větvi a s cedulkami snad brzy ozdobí chodbu :-). V pracovních činnostech jsme vyrobili přání k MDŽ .
Parádní byl závěr týdne. V pátek jsme si povídali o Tibetu a proč na škole visí vlajka Tibetu, nám taky visela ve třídě :-). Chvíli jsme si něco povídali, ukazovali jsme si fotky.
Pak jsme dětem pustily záznam inaugurace prezidenta. To bylo ticho .-), které se po projevu přeměnilo v šílené tleskání ...no, vždyť v našich třídních volbách taky pan Petr Pavel vyhrál :-).
Díky za super týden .
V pondělí nás čeká divadlo, děti vědí, co mají mít. Jen prosím, abyste dětem připomněli - lepidlo (tyčinkové) a nůžky - některé děti nemají ani u sebe, ani v ateliéru a pak se zdržují. Děkuji.
Všem krásný víkend
Jana P. a Terezka
Žádné komentáře:
Okomentovat