První report druhého pololetí
Ještě se vrátím k závěru prvního pololetí. Děti si přály dopisy, tak jen doufám, že Vám je také ukázaly :-). Děkuji za zpětnou vazbu.
Jak jsme pololetí ukončili ...
V pondělí jsme si v etické výchově povídali - o nově zvoleném panu prezidentovi, povídali jsme si, co o něm víme, jak na nás působí ...hláška jedné dívky : "Jak se na něj tak koukám, tak já bych mu asi věřila."😀
V úterý předposlední hodinu jsme dělali "inventuru". Psali jsme, co se podařilo, co se nepodařilo a dávali jsme návrhy. Každý dostal tři lístky a vše jsme nalepili na tabuli a pak to společně probrali na kruhu. Součástí reflexe bylo i hodnocení paní učitelky. Za to jsem dětem moc poděkovala, ačkoliv ne vždy jsem to měla na "samé" jedničky. Ale o to víc si připomínek vážím a zkusím se vylepšit :-).
Byla to moc hezká reflexe. Pak už jsme si rozdali vysvědčení a děti projely očima vysvědčení a začaly si dopisy číst ..
Naší ukrajinské spolužačce děti napsaly vzkaz, podepsaly se a dostala dopis také v češtině i přeložený do ukrajinštiny :-).
Na konci kruhu jsme pak doplnili naši sklenici přání - nevím, jak je to možné, ale fakt nešla zavřít! To znamená, že se splní přání. Asi od dětí víte, že je to Jump aréna. A tak to naplánujeme a dám vědět.
Takhle to vypadalo, když "to" nešlo zavřít :-).
Sklenice přání nejde zavřít !!!!
K učivu : V českém jazyce jsme udělali pokrok v pádech - i pozorovatel to zmínil :-). A když vám děti řeknou, že jim pomohlo, jak jsme pomalu psali a zapisovali, ukazovali si každý pád zvlášť, tak to potěšilo :-). Pomohl nám k tomu krásný program na panelu.
Dnes jsme pracovali s textem Jak přišel únor o dva dny, děti už hned věděly, jak vyplnit Vennův diagram, taky jsme si povídali, proč se únor jmenuje únor, proč a kdy je přestupný rok, jak to bylo dřív s únorem :) atd. Také jsme si pustili krátké video o Hromnicích.
K češtině ještě jedna milá zpráva. Minulý týden děti psaly první argumentační text. Jak jsem mnohým z vás říkala, konzultuji to s odborníky .-) a i děti chtěly vědět ...
My s Terezkou jsme byly z prací a to vlastně všech nadšené a tak jsem byla zvědavá, co na to "odborníci", konzultovala jsem to se dvěma. A nezávisle na sobě texty hodnotili velmi pozitivně, psali, že jsou opravdu dobře uchopené, že mají děti krásně našlápnuto, že jsou úžasné, šikovné a jedna paní učitelka jejich texty dávala za příklad ve své třídě. U všech textů nebylo vidět záměrně jméno. Ano, potěšila i zpětná vazba na vedení dílny psaní .-).
Jen prosím, kdo nemá ten sešit ....
V matematice jsme se vrhli na písemné dělení jednociferným dělitelem ...Pomalu, ale jistě a už "svítá" :-). Zábava to moc není, ale vymyslíme takové aktivity, aby to zase nebyla taková nuda. Už dnes jsem dětem řekla, že v pondělí budeme hrát hru na zloděje výsledků :-).
První díl matematiky zůstává ve škole, budeme tam vyzobávat, co bude potřeba, druhý díl je prvních asi 7 stran opakování a děti si mohou v něm počítat např., když už mají hotovou práci. Vědí to.
Druhý díl českého jazyka už mají děti u sebe, první díl jim dám domů příští týden.
Sešit na vlastivědu i na přírodovědu zůstává do druhého pololetí. Učebnici - modrou vybereme příští týden a zkontrolujeme.
Prosím, kdo ještě nepřinesl zpět portfolio s podpisem Zrcadla atd., přineste v pondělí. Děkuji.
Děkuji dětem, které se přihlásily na recitační soutěž i na soutěž Pangea.
Přejeme krásný prodloužený víkend
Jana P. a Terezka
Žádné komentáře:
Okomentovat