pátek 10. února 2023

 Hezký pátek všem, 

pozorovatel pochválil třídu, že se udělalo hodně práce, že jsme se naučili hodně nového a že byl na práci klid :-). S Terezkou se pod jeho slova rády podepíšeme :-). 

Posuďte sami :

Hned v pondělí jsme zažili moc prima kruh  - po dlouhé době zase v etické výchově s kartami. Tentokrát ale každý vybral kartu pro toho, jehož jméno si vylosoval. A nikdo neprotestoval :-). Kdybyste je slyšeli ...dávám kartu se svíčkou pro Kseniu, aby věděla, že když svíčka zhasne, tak my všichni ji zase zapálíme ....dávám kartu, protože k tobě zvířata prostě patří ...No, byl to doják :-).

V českém jazyce jsme nejrůznějšími způsoby opakovali pády. Zeptejte se dětí, jak tři dny po sobě, vždy chvilku "lovily pády". Prý je to bavilo. 

Ještě je pár dětí, které to potřebují doma docvičit. Nejde jen o vyjmenování, ale musí umět určit pád podst. jména. Všichni "byli zkoušeni". Od pádů to byl jen krok ke vzorům podst. jm. Nejdříve bylo fakt důležité vysvětlit, k čemu takový vynález - jako vzory - vůbec je. A pak jsme si vše poslechli, napsali, vyzkoušeli a každý má své kartičky. A dnes děti moc pochválila Terezka, jaký velký skok děti udělaly. Psali jsme i diktát - byla to jen slova z té výzvy, co psaly děti i opravu. Stále nás některá slova zlobí, ale to "vypilujeme". 

Na tento týden zase připadla dílna psaní. A tentokrát byl v plánu popis. Bylo mi jasné, že popis je obecně dost neoblíbený, ale po dílně psaní se děti ptaly, kdy to zase budeme dělat :-). Nejdřív jsem dětem ukázala prostřednictvím prezentace, co je to popis, jak ho psát a zaměřili jsme se na popis budovy. Ten nás totiž čekal. Každý dostal půlku obrázku nějakého českého hradu nebo zámku. Nesměl nikomu obrázek ukázat a každý se musel snažit ho co nejlépe ( podle minilekce z prezentace) uchopit. A pak už jsme jen všechny popisy dali na stůl a každý měl za úkol přečíst a najít druhou půlku obrázku a pokud si někdo nebyl jistý, ještě musel vymyslet doplňující otázky. A každý toho druhého našel. Já se také účastnila, protože nás byl lichý počet. A taky mě to bavilo :). 

V dílně čtení jsme měli kartičky - zeptejte se dětí. Některé dokázaly ve své knize objevit .....někdo ne. 

V matematice jsme trénovali stále písemné počítání a hlavně dělení. Většina dětí se "posunula" ...zeptejte se ,,,jak se "posunujeme" :.). Hra na zloděje výsledků bude ještě pokračovat. 

Snad aspoň malým zpestřením byla slovní úloha o Popelce, která si musela vydělat na šaty a šminky ...zeptejte se dětí :-). 

V geometrii jsme si napsali malý test na rýsování, obvod a obsah čtverce. Hodnocení dám dětem v pondělí. To samé jsme si vyzkoušeli a naučili s obdélníkem. 

Ve výtvarné výchově jsme obtiskávali ruku a dokreslovali podle fantazie ....

Ve vlastivědě jsme se naučili číst století, pracovali jsem s časovou osou a jednotlivými obdobími dějin , počítali tisíciletí ( děti se nám smály, že jsme se narodily v minulém tisíciletí :-)). Založili jsme list do sešitu. 

V přírodovědě jsme si prohlédli některé horniny a nerosty a pozorováním velmi brzo jeden žák odhalil, co že je to ta hornina :-). Nejen skutečné ukázky, ale také fotky, wordwall a náš pracovní list snad přispěl k tomu, že (k mému údivu) se dětem hodina "šutrologie" povedla. 

Prima byla hudebka - Marjánka do toho šla se mnou, ale pak vlastně vedení převzala úplně. Byla to prostě výzva - pokusit se zahrát Ódu na radost na boomwhackers (ozvučené tyče). Nevěřila jsem ...ale byla to "bomba". Ano, je na tom ještě hodně práce, ale jako výsledek jedné hodiny ...to je výkon :-)...to je prostě óda na radost :-).  

A třešničkou na dortu parádního týdne bylo, že někdo úplně poprvé v tělocviku vyšplhal po tyči až nahoru :-). 

Příští týden budeme mít centra - téma Pravěk. Budou mít přesah až do týdne (dvou dnů) po horách. Děti vědí, že si mají v pondělí přinést "vstupenku". Rozvrh tedy bude pozměněn, jako vždy, když jsou centra. Dětem vše řeknu. 

Asi vám také děti řekly, že došlo ke "stěhování "...

Prosím, abyste se podívali do Bakalářů - kromě jiného tam je info o školní pokladně, o horách. Děkuji, kdo poslal papíry ...

Poslední prosba - děti si mají přinést sešit "tahák" - prý ho doma mají ...už jsem jim to připomínala, ale teď na vzory ...

Také moc držíme palce marodům, ať jsou brzy fit. Moc je pozdravujte. 

Hezký víkend všem 

Jana P. a Terezka 


Pět fotek na konci je od pí. uč. Pelánové, která děti moc chválila :-). 

















































Žádné komentáře:

Okomentovat