Hezké sobotní dopoledne,
uplynulý týden jsme měli hodně marodů a také k nám zavítaly vši. Přejeme marodům brzké uzdravení a doufáme, že na úterní výlet do Prahy budeme komplet :-).
Pondělní ranní kruh byl nádherný - pracovali jsme s kartami ctností ( etická výchova) a opravdu to byl nádherný zážitek. Věřili byste, že Vaše děti dokážou více než půl hodiny sedět tiše v kruhu a jeden po druhém sdělují, jakou "ctnost" potřebují posílit, kde jsou dobří apod.?
V českém jazyce jsme se zaměřili na kořen slova a slova příbuzná - udělalo se opravdu hodně práce a dětem to hezky jde. Ještě pár dětí bojuje, co je předpona a přípona, ale budeme v tom pokračovat v dalším týdnu. Napsali jsme také diktát - ten, co byl za domácí úkol, protože v něm bylo dost chyb, a tak jsme se k němu vrátili. Děti si už více hlídají opravy textů.
V matematice jsme procvičovali slovní úlohy na dělení se zbytkem, někteří zase udělali další pokrok ve správném zápise. Hráli jsme matematické hry, hádali čísla apod. Konečně se matematická štafeta podařila :-) až do konce :-).
V geometrii jsme jen opakovali a zapsali jsme si zadání jednoduchých konstrukčních úloh. Ještě je pár dětí, co s tím hodně zápasí.
Výtvarnou výchovu jsme spojili s pracovními činnostmi. Děti vytvářely na zahradě podzimní koláže a pak si vybraly místo, které z naší zahrady chtějí vyfotit a pomocí rámečku "vybraly" snímek.
Velký ohlas vyvolala naše nová dílna psaní. A to takový, že jsme v ní pokračovaly i další den. Je to dlouhý proces - teď už nejde jen o to napsat text (to většina dětí už docela zvládá), ale je to "vyšší level" a zeptejte se dětí, kde mají kolíček a proč :-) a jak se jim dílna líbila.
Ve vlastivědě jsme ještě projížděli kraji a opakovali. Bylo nás málo, tak jsme "dál" nejeli :-).
V přírodovědě jsme se seznámili s podnebnými pásy, pustili si video, zaznamenávali jsme do pracovního listu a pak jsme ve skupinkách pracovali s triminem, dominem, přiřazovali jsme zvířata a rostliny k jednotlivým podnebným pásům.
Díky dětem za jejich práci :-).
Moc prosím, kdo ještě nepřinesl portfolio - podepsané do školy, aby je děti přinesly v pondělí.
Také moc prosím, abyste zkontrolovali, jestli děti mají sešity na vlastivědu a přírodovědu - zakládáme do desek - každý předmět zvlášť. A někdo v tom má ještě zmatek.
V pátek jsme vyhodnotili čtrnáctidenní plán. Pomyslnou "třešničkou na dortu" byl báječný perník od jednoho žáka, který si k popisu pracovního postupu (děti mají v týdenním úkolu na pondělí) rovnou vyzkoušel jeho realizaci a přinesl báječný perník.
Novinkou jsou naše sluchátka - děti vám sdělí, proč je máme a kdy je můžeme používat. Při dílně psaní se hodně osvědčila. ( viděli jsme v Holandsku i ve Finsku :-).
Již jsem zakoupila "duhovky". Jsem domluvená s paní Novou ohledně proplacení z "fondu". Odkaz na ně je tady
Hezký víkend
Jana P. a Terezka
Žádné komentáře:
Okomentovat