Hezké páteční odpoledne,
tento týden byl ve znamení výzev. Prý jste o tom - někteří rodiče - ani nevěděli :-). Věřím, že, kdo čte čtrnáctidenní plány, tak jste tušili. A vlastně fakt, že o tom nevíte, neberu tak, že se nezajímáte, ale spíš mi napovídá, že děti se snaží být víc samostatné a víc zodpovědné (většina :-)) Pokud byste se jich zeptali, tak vám určitě řeknou, že jsme se na výzvy připravovali. Na tu z čj opravdu pravidelně, ještě těsně před ní jsme si vše prošli. Každé dítě dostalo "tahák" a vědělo, že tam přímo z něj bude několik otázek.
Na tu z geometrie jsme se připravovali také, děti měly dostatek času na přípravu i ve škole, kdy měly čas si projít sešit a také několik hodin viselo znění výzvy ve třídě. Výzvy byly známkované, což je "nové". Nejvíc ale děti zajímá, jestli výzvu splnily - nebo nesplnily. To jim říkám hned při odevzdání, kdy práci projdu. Až pak podrobně práce opravuji. Někteří požádali o čas navíc a dostali ho. Zeptejte se dětí, že když si s něčím nevěděly rady, mohly přijít a všem jsem "napověděla" - ne přímo řešení, ale "nakopla je" a vždy odcházely se slovy "No aha, jo, už mi to došlo." :-) Ti, co výzvu nesplnili - tzn. měli horší známku než 3, budou psát podobnou výzvu ještě jednou a známku si tak mohou opravit. Dnes jsme se připravovali na výzvu z přírodovědy - z papírů z center - děti si je měly procházet, já upozorňovala, co tam určitě bude atd. Ještě před výzvou jsme si vše promítli na panelu. Názor jedné maminky, že by známkovala jinak podle průměru, mě velmi překvapil. Nedělám průměry - posuzuji, jestli dané učivo dítě zvládlo, nebo zatím ne. A dávám další šanci, takže známku pak na Bakalářích přepisuji. Celkově mě velmi mile překvapily výsledky výzvy z českého jazyka, méně z geometrie. Pokud dítě nenarýsuje a nepopíše úsečku dané délky, je potřeba se k tomu vrátit. Je to stále jen opakování ze 3.třídy - nyní od září probírané.
Tolik k výzvám.
Na začátku týdne proběhly prezentace témat Slunce, voda, vzduch, půda. Příprava na prezentaci byla cílem jednoho centra. Výsledky byly docela odlišné, ale všem, co se zapojili, velké díky za odvedenou práci. K hodnocení prezentace používáme vždy dopředu zvolená kritéria - která dávají dohromady děti.
V týdnu padla jen jedna červená karta. Hluk klesal s přibývajícími dny. V úterý jsme si připomněli Světový den zvířat, povídali jsme si, pustili dva dokumenty z ČT EDU, jeden dokument pak o ohrožených zvířatech světa. Na konci děti napsaly vzkaz ...
V českém jazyce jsme ukončili nauku o slově. Budeme se k tomu vracet průběžně, ale nyní nás čeká opakování kořene slov, příbuzná slova, část předponová a příponová. Stále opakujeme slovní druhy a vyjmenovaná slova. Krátký text děti dnes psaly do listu, který byste měli najít v portfoliu - Jaké bylo moje září.
V matematice jsme opakovali, hráli matematické hry, více pracujeme s většími čísly. Nejvíc jsme se zaměřili na slovní úlohy - koukněte dětem do sešitu z matematiky. Prosím, známky nekomentujte ...nikam se nepíšou, jen děti vidí, jak se zlepšují ...Na tabuli, na panelu, v sešitě jsme "drilovali" správný postup při řešení slovní úlohy. Potěšilo mě, že to i někoho bavilo :-). Příští týden zase jednu slovní úlohu děti dostanou. Některé děti mají již známky v Bakalářích - ty, které došly už do cíle :-).
V geometrii jsme dál nepokročili - psali jsme výzvu.
Ve vlastivědě jsme projeli již všemi kraji a v pondělí projedeme znovu :-). Děti určitě nezapomenou na týdenní úkol z vlastivědy :-).
V přírodovědě jsme opakovali a psali výzvu. Založili jsme si pracovní listy z center, abychom se z nich mohli učit.
Hudební výchova byla pod vedením Lukyho, který se vůbec nebál a zahrál dětem první písničky, které se v ZUŠ naučil. A Marjánka pomohla hrou na klávesy .-).
Výtvarná výchova se z důvodu programu ke Světovému dni zvířat nekonala. A místo pracovních činností jsme si ještě užívali venku na školní zahradě.
Děti donesly domů portfolia - prosím, podepište Výzvy a hodnocení z center. A ještě podepište, pokud jste na to ještě zapomněli, hodnocení za září v oranžováku. Děkuji.
Důležité - V úterý 18. října jedeme do Prahy. V pondělí dětem dám lísteček s informacemi do oranžováku. Vše také pošlu přes Bakaláře.
Přejeme všem hezký víkend
Jana Pel. a Terezka
Žádné komentáře:
Okomentovat