Hezký večer,
dostávám se k reportu až teď.
Tento týden byl podle mého názoru i názoru Terezky asi trochu větší hluk, ale ke konci týdne už to bylo zase lepší :-). Na druhé straně se ale opravdu udělalo hodně práce a někdy je hluk pracovní spíš přínosem. Někdy tedy bylo ticho, že by byl špendlík slyšet, někdy se hodně diskutovalo a někdy ...jo, někdy někdo zapomínal na pravidla a sám pozorovatel ....
Dnes jsme nestihli moc zhodnotit týden - výroba draků pod vedením Terezky děti zcela pohltila a tak jsme jen vyplnili "propustky" (děti vám řeknou, co to je) a popřáli si víkend.
Ze čtrnáctidenního plánu jsme "vypustili" centra aktivit. Ta si necháme na další týden. Bylo potřeba stále opakovat násobení a dělení, třídění podstatných jmen, přídavných jmen a sloves. Ale opravdu děti reflektovaly ve všem zmíněném svůj pokrok.
V českém jazyce jsme kromě třídění zmíněných slovních druhů zvládli Zrcadlo, které mělo "zrcadlit", co si pamatujeme ze druhé třídy, co jsme dělali v září a na začátku října. Dětem se Zrcadlo moc povedlo a měly z něj radost - jejich komentáře to dokazují :-). Také jsme pracovali s textem, čtenářská dovednost - vytváření souvislostí - vyzkoušeli jsme si na povídce o zázračném psu. Děti budou mít v portfoliu. Zrcadlo přinesly domů - prosím, ať ho v pondělí přinesou do školy. V tvůrčím psaní jsme tentokrát použili "startéry" příběhu. Děti si možná pamatují, co to je a vy si můžete příběh přečíst, pokud dítě doneslo domů sešit. Prosím, aby děti, které ho neměly, si nalepily list a přinesly také do školy. V českém jazyce jsme ale také vytvářeli příběh podle obrázkové osnovy, opakovali a určitě děti budou mít úkol splněný - na str. 12 doplnit neúplná slova. Ve čtenářské dílně byla "mise" v podobě kartiček - zkuste se dětí zeptat :-).
V matematice jsme "zase" 3x psali trénink (neříkáme tomu pětiminutovka) , hned se děti dozvědí, kolik měly chyb (některé děti ale záznam chyb ještě nemají úplně zvládnutý ...). Dnes si napsaly děti známku za celé ty tři práce. Mají ji v oranžováku. Pokud jsem souhlasila, je tam jen podpis, pokud ne, je tam můj názor. Nejlepší známkou, která se ale nevejde do stupnice 1 - 5 je, když děti říkají, že se pořád zlepšují ...a že z toho mají radost. Opakovali jsme také sčítání a odčítání do 100, nově i opakování počítání se závorkami. To v plánu nebylo, ale zvládli jsme to. Zabrat nám daly hodiny - digitální čas - trénovali jsme v pracovní učebnici i v pracovním sešitě. Trénujte taky !!! V geometrii jsme opakovali úsečky, rýsovali stejně dlouhé úsečky (někdo se odvážil i s kružítkem :-). Také jsme "nastartovali" převody cm, mm, dm. Domů si děti odnesly slovní úlohy, těch jsme moc nestihli - jednu ale hodně "dlouhou" mají děti v sešitě, ale ještě jsem nekontrolovala. Několik úloh mají za dobrovolný úkol, ale mají u sebe všichni. Prosím jen, abyste jim půjčili kalkulačky a nechali je pracovat samostatně. Opravdu nevadí, když udělají třeba tři, čtyři, ale samy :-). Děkuji.
V prvouce jsme si ukázali různé typy krajin, obrázky, hodně jsme si povídali o naší krajině. S tím také souviselo tzv. vrstevnické hodnocení týdenního úkolu. Všechny děti ho splnily. Také jsme si zopakovali učivo ze 2.třídy formou Zrcadla. Výsledky děti budou mít v pondělí. Do pondělí 25.10. mají děti další "diamantovou výzvu" - děti vědí ...nápověda je "plánek" :-).
V etické výchově jsme se věnovali situacím ve třídě, ale také třeba scénkám, jak zavolat horskou službu (souviselo s článkem v českém jazyce). Říkali jsme si, co je potřeba sdělit, co je naopak zbytečné.
Během výtvarné výchovy a pracovních činností vzniklo spousta krásných draků pod taktovkou Terezky :-).
Hudební výchova se tentokrát nepovedla tak úplně ...paní učitelka (ne já :-) asi měla jinou představu, ale vše se vyřešilo a v "repertoáru" přibyla píseň Kolik je na světě očí ...ještě se k ní vrátíme.
Děti, které neměly čas si ve škole vyhodnotit dlouhodobý plán, ať si ho v klidu udělají doma a přinesou v pondělí - mají zaškrtnuto, co vyplnit.
Všechny děti mají přinést v pondělí sebehodnocení splnění čtrnáctidenního plánu v oranžováku vynechají centra a opakování souznačná, nadřazená slova). Děkuji, že jim to připomenete. Už budou vědět.
Můj pohled na tento týden - udělalo se opravdu hodně práce, musíme si stále hlídat pravidla, ale ...nechci to zakřiknout ...je větší klid tak všeobecně - žádné neshody, bitky apod. Problémy, které nastaly, děti samy dokázaly vyřešit. Ve čtvrtek jsem suplovala angličtinu. Ačkoliv bych jim ještě stačila :-), dala jsem jim "řízenou" hodinu hraní - a tak si děti hrály - s kaplou, karty, Brain box ...Oni to potřebujíííííí.
Ještě kopíruji důležitou zprávu z Bakalářů - pokud Vám náhodou unikla.
Toto je kopie zprávy určené pro: všichni rodiče:
Vážení rodiče,
věnujte prosím pozornost následujícímu důležitému sdělení.
Ve škole se vyskytla nákaza žloutenkou typu A. Všechny děti byly poučeny o nutnosti dodržovat důslednou hygienu rukou. Připomeňte jim prosím, aby tyto zásady dodržovaly i doma, a v případě výskytu příznaků žloutenky (únava, rýma, nevolnost, bolesti břicha, tmavší moč, světlá stolice) sdělte informaci o výskytu nákazy ve škole ošetřujícímu lékaři. Věříme, že zodpovědným dodržováním pravidel předejdeme dalšímu šíření této infekční nemoci.
Děkujeme vám za spolupráci.
Za vedení ZŠ Volyně
Radka Krumlová
Přejeme všem krásný víkend. V neděli zase dodám čtrnáctidenní plán.
Jana P. a Terezka
Žádné komentáře:
Okomentovat