Hezké odpoledne,
nejdříve velké díky za vyplnění malého dotazníku. Jeho výsledky zveřejním v neděli. Jsem ráda, že "to" vidíme podobně :-) .
Tento týden jsme hned v pondělí měli malý projekt ke Světovému dni zvířat. Na kruhu jsme měli plyšáky, ale také jméno Františka z Assisi, datum 4.10. Děti přemýšlely, jaké bude téma, co mají zvířata společné apod. Pak už jsme se pustili do práce. Děti pracovaly ve čtyřech skupinkách a během tří hodin se prostřídaly. Jedna skupinka měla k dispozici encyklopedie zvířat a úkolem bylo najít nějakou zajímavost, kterou děti neznaly a napsat ji. Další skupinka hrála hru Brain Box - Zvířata. Třetí skupinka měla karty na čtení, kde byl krátký text a pak otázky pravda/lež a děti kolíčkovaly a hned se dozvěděly, jestli jejich odpověď je správná. Další skupinka měla za úkol alfabox - děti vám vysvětlí (ale vy už asi taky znáte :.-). K tomu měla počítat slovní úlohy o zvířatech. Podle ohlasů (překvapivě) měly úspěch kolíčkované karty se čtením a samozřejmě Brain Box. Celou práci jsme reflektovali. Přišli jsme o tělocvik, takže jsme si ho nahradili v úterý, kdy jsme šli ven.
V úterý ráno jsme si pustili krátký dokument - zde je odkaz, který jsem jen uvedla slovy, že se tím vracíme k tématu ohrožených zvířat. Hned po skončení měly děti možnost "se z toho vypovídat". Byly i slzy...Opět chvilka krásného a dojemného povídání.
Během týdne jsme ale udělali pokrok a to hlavně v matematice a v třídění podstatných jmen, přídavných jmen, sloves. Zeptejte se dětí :-). Trénovali jsme tři dny po sobě vždy pětiminutovkou, pracovali v pracovním sešitě i v na inter. tabuli. Zaměřili jsme se na spoje, které nám nejdou. Zopakovali jsme i slovní úlohy, sčítání a odčítání do 100. V geometrii jsme rýsovali přímku, probrali jsme vzájemnou polohu přímky a bodu, pracovali jsme v pracovním sešitě.
V českém jazyce jsme ve středu zvládli podzimní běhací diktát. Ukázalo se, že stále je potřeba trénovat přesný a bezchybný přepis textu. Dětem se ale běhací diktát moc líbil. Hodně času jsme opakovali právě třídění slov na podstatná jména, slovesa, přídavná jména. Velkou výzvou pro některé děti bylo napsání 5 vět o podzimu :-).
Diskuzi jsme vedli o klaunech (viz pracovní učebnice).
V prvouce jsme se krátce vrátili k bezpečnému chování na ulici, při přecházení apod. Začali jsme opakováním typických znaků ročních období. Některé děti mají "lístečky", co mají do pondělí dodělat.
Krásným zážitkem bylo společné zpívání s páťáky z 5.A. Zazpívali jsme si písničku, kterou nás jeden žák minulý týden naučil, pak páťáci zazpívali nám a my jim. Fakt asi dětem to zpívání chybělo :-). Stihli jsme ještě hudební kvíz na hudební nástroje.
Ve čtvrtek nám Terezka přinesla košík darů podzimu. A tak jsme třídili, hádali "poslepu", zahráli si Kimovku, povídali si o původu brambor a samozřejmě jsme ochutnávali :-). Okno nám teď zdobí talíř s plody podzimu ( co se nedaly sníst :-).
V etické výchově jsme se věnovali tématu "U nás ve škole". Děti sehrály scénky na situace, které ve třídě mohou nastat - některé už nastaly. Témata jsou u učebnice etické výchovy.
V pátek jsme ještě "ladili" češtinu, psali příběh, učili se míchat a nanášet houbičkou podzimní barvy a vznikly moc hezké práce. Čtenářská dílna dnes byla "bez úkolu", jen jsme vzájemně sdíleli.
(fotky výkresů až v neděli)
Pozorovatel i ostatní děti se vzájemně oceňovaly nebo připomínaly, co se nepovedlo. Jisté je, že diamanty si zaslouží všechny děti.
Objevily se první známky na Bakalářích. Ale děti reflektovaly, že je to spravedlivé a nikdo nebyl smutný, ani se nevytahoval na ostatní. Stejně si tak nějak myslím, že ty známky zatím moc neřeší. Považuji za důležité, že jsou hlavně "v oranžováku", protože tam je děti vidí a mohou se k nim vracet, vidět pokrok atd. A samy si hodnotí některé práce.
Jsou totiž moc šikovní piráti :-).
Hezký víkend všem
Jana Pel. a Terezka
Žádné komentáře:
Okomentovat