Hezký pátek,
už jen dva pátky ...
Jdeme do finále a díky, že stále držíme tempo :-). Jistě síly ubývají a sluníčko nás "tahá" ven, ale i tak díky za práci a velké pokroky v tomto týdnu.
V českém jazyce jsme udělali pokrok - díky pomůckám dokážeme (skoro všichni) určit podmět a přísudek a napsat správné i/y v koncovce příčestí minulého. Příští týden už to zkusíme "na ostro" :-).
Ve čtení jsme pracovali s pokračovacím textem seriálu Rok a jeho učedníci. Některé děti zase po nějaké době četly "na známku". Je pravda, že text děti moc nezaujal a také pátrání po odstínech červené ...se netěšilo velkému zájmu. Nakonec se většina dětí dostala do cíle a jejich práce bude hodnocena. Známky jim dám v pondělí. Když jsem klukům sdělila, že třeba někdy bude po nich chtít nějaká holka třeba triko v barvě "bordó", tak mi jeden chlapec odpověděl, že jí řekne, aby si to koupila sama :-). A tak si nejsme s Terezkou jisté, jestli si alespoň nějaký odstín děti zapamatovaly :-).
V matematice oceňujeme velký pokrok v počítání se zlomky. Soustředili jsme se na výpočet zlomku z čísla. Dětem jsem se omluvila, že jedna část minulého úkolu byla až právě na toto učivo, které minulý týden ještě umět nemohly. Dětem se líbilo skládáni trimina s příklady, ale byla to "fuška".
Nechyběla pětiminutovka. V geometrii jsme opakovali ve dvojicích při "běhacím testu geometrie", jehož zvládnutí děti musely dokázat písmeny vloženými do šifry a pak až vyluštit tajenku, která správnost potvrdila. Také jsme si prostřednictvím aktivit na PC opakovali krychli - její stěny, hrany ...
Ve vlastivědě děti překvapily (většina), že je asi husité zaujali, protože hravě a velmi rychle zvládly "Já mám, kdo má" ..zeptejte se dětí, o co se jedná. Také zvládly test na PC panelu. Předposledním tématem byl Jiří z Poděbrad. Už nám zbývá jen poslední dvě kapitoly, které hravě zvládneme. Některé učebnice končí již Jiřím z Poděbrad, ale naše ne, a tak jen "nakoukneme" k Habsburkům :).
V přírodovědě děti překvapily, jak skvěle pracovaly. Dokonce hodinu ocenily, že se jim hodina líbila. A nebyla to hodina, ale skoro tři. Vycházeli jsme z textu, kde si děti měly označit - co je pro ně nová informace, o čem by chtěly vědět víc a co jim není jasné. V kruhu jsme pak sdíleli a velká pochvala pro některé děti, které sdílely, čemu nerozumí a ostatní jim třeba výraz vysvětlili. Tématem byl zdravý talíř - a osvojení nových termínů (bílkoviny, polysacharidy ...). Po sdílení si každý na papírový talíř nalepil, co zdravého naposledy jedl ....a pak, co má nejradši. Asi tušíte, že ...Výsledkem bylo si vyrobit podle textu vlastní zdravý talíř. Ukázali jsme si jeho podobnost s potravinovou pyramidou. Tříhodinová práce byla hodnocena známkou a jen pár dětí to prostě asi zrovna nebavilo a tak práci "nedotáhly do požadovaného konce". Mnohem důležitější je, že "něco" si jistě odnesly, když jsem na konci hodiny slyšela jednu dívku, jak se zlobí, že tam její spolužačka měla něco jinak a se slovy "To jsou přece polysacharidy a ne bílkoviny" :-).
Také nás bavila výtvarná aktivita "Bylo jednou jedno kolečko". Užili jsme si i hudební výchovy poznáváním nástrojů a dalšího pokusu hry na tělo :-).
Připomínám kontrolu školní pokladny. Výlet by měl stát kolem 800Kč. Opravdu přesnější odhad nemáme - je to opravdu dost daleko, ale děti se moc těší.
Děti také vědí, že v pondělí mají přinést ke kontrole sešit tvůrčího psaní ( s posledním článkem z dílny psaní). A také vědí, že je čeká závěrečné "minizrcadlo" :-).
A pokud vám děti řekly, že už nemají žádný domácí úkol, tak je to asi proto, že si nashromáždily tolik diamantů, že si mohly takový voucher koupit :-).
Zatím stále neznáme cenu za fotografie a za pracovní sešity.
Přejeme dětem i Vám prima sluníčkový víkend.
Jana P. a Terezka
Žádné komentáře:
Okomentovat