Hezkou první májovou sobotu,
ani v kratším týdnu jsme nezaháleli :-).
V českém jazyce po diktátu a pravopisném cvičení si děti vyzkoušely únikovku na vzory podstatných jmen a na koncovky. Cílem bylo zjistit podle indicií cílovou destinaci na mapě. Potěšilo, že děti aktivita bavila a určitě opakování látky zpříjemnila. Jen jedna skupina, která nepracovala podle pravidel, k cíli nedošla. Zbývajících pět se úspěšně dostalo do cíle.
Zařadili jsme také minilekci dílny psaní, kdy jsme nastartovali popis, který se všeobecně velké oblibě netěší, ale napsat hádanku, srozumitelně, pokud možno bez chyb a úhledně bavilo skoro všechny. Pak jsme hádanky nasdíleli a děti určily nejlepší :-)
"Je to zelené a kulaté. Je to z plyše a vylilo to kafe."
zeptejte se dětí :-)
V matematice jsme se ještě víc zaměřili na písemné násobení dvojciferným činitelem. Je potřeba to trénovat a zároveň opakovat písemné sčítání, odčítání, dělení. Ve středu jsme zase měli dělenou matematiku, každý si zvolil, jestli potřebuje procvičovat, nebo se pokusit vyřešit náročnější logické slovní úlohy nebo úlohy na písemné násobení.
Vždy, když se připravuji na geometrii, říkám si, jestli má látka šanci na úspěch alespoň u většiny dětí. A pak, když skončí hodina a reflektujeme, tak slyším nadšení a dokonce i někteří se prý i doma zmínili :-). Některé děti chtěly zkoušet rýsování středu úsečky i vícekrát.
Ve vlastivědě jsme opakovali Karla IV. a děti si vyzkoušely opakovací kvíz. Hlavní pozornosti se ale těšil život ve středověku a děti mají po skupinách rozpracované - lékařství ve středověku, hostinu ve středověku a hygienu ve středověku. Budu se těšit, až budeme v úterý prezentovat. V úterý je zase ( za pondělí) vlastivěda. Proběhne kontrola sešitů z vlastivědy a ideálně i z přírodovědy. Sešity z přírodovědy mohu vybírat až do pátku.
V přírodovědě jsme se věnovali ekosystému rybník a přidali i další vodní plochy- jezero, řeka, bažina, močál. Téma jsme nedodělali, dokončíme příště. S Terezkou jsme si mysleli, že téma bude zábavnější než ekosystém pole, ale skoro to vypadalo, že to tak není.
Ošidili jsme výtvarku i pracovní činnosti, ale příští týden to napravíme...
Děti měly možnost si od úterý kompletovat své sešity z vlastivědy a přírodovědy. Dokonce v pátek na to měly skoro hodinu. Některé děti času využily ...Vedení sešitu bude hodnoceno známkou. Úkol byl i v týdenních úkolech. Stačilo si během týdne projít "vzorové" sešity, vybrat z nakopírovaných papírů, event. si říct o ty, které nenašly.
Trojúhelníky jsou u konce. Mrzí mě, že dvě děti ani jejich rodiče se neozvali a ani neomluvili. A naopak moc díky za všechny trojúhelníky, které proběhly buď ve třídě nebo online.
Moc prosím, v Bakalářích i zde (v minulém příspěvku) je prosba o vyplnění dotazníku. Děkujeme.
Díky dětem za práci v tomto týdnu a jim i vám přeji prima prodloužený víkend.
Jana Pel. a Terezka
Žádné komentáře:
Okomentovat