Hezký svatomartinský večer,
dnešní report začnu zase 😏pochvalou pro děti - oceňujeme jejich práci a také chování :-). Navíc mnoho z dětí udělalo velký pokrok. Ačkoliv něco málo jsme ze čtrnáctidenního plánu nestihli, není to vina ani dětí, ani moje, prostě jsme na něčem pracovali víc, protože to bylo potřeba :-). A opravdu se udělalo i podle slov pozorovatele hodně práce.
V českém jazyce jsme opravdu velmi pečlivě procvičovali psaní bě/bje, vě/vje, pě a opravdu už se to hodně zlepšilo a děti viděly pokrok např. na stejném cvičení jeden a pak druhý den. Napsali jsme diktát - lepší známka se zapsala. Proběhla druhá dílna psaní - "tak trochu jiný dopis". Děti vám možná referovaly. Tentokrát bylo kromě ostatních daných kroků dílny potřeba dodržet časový limit a ukázalo se, že se práce dala v klidu zvládnout, pokud na ni děti opravdu podle instrukcí pracovaly. Ten, kdo nestihl, mohl přinést i dnes ráno. Je škoda, že tři žáci to prostě "vzdali". Velké ocenění pro "spisovatele (spisovatelky), kteří dobrovolně svá dílka v autorském křesle publikovali. Zvláště při jednom příběhu nám všem "spadla brada", ale velmi povedené i byly i další publikované texty. Už jen ta odvaha publikovat před ostatními vlastní dílo 👍.
V matematice procvičujeme učivo k výzvě. Společně jsme řešili slovní úlohy, hádali čísla, opakovali jsme společně převody jednotek, písemné sčítání a odčítání (známku si děti zapsaly do oranžováku). Geometrii jsme tento týden nahradili prací s kostkami ( práce ve dvojicích, kdy jeden má postavenou stavbu, druhý sedí zády a první se snaží vysvětlit a postupně dávat pokyny, jak má druhý stavět, aby stavba byla totožná. Dvojice byly takové, které spolu běžně nepracují. A výsledek? Zeptejte se dětí. My s Terezkou jsme ocenily hlavně to, že samy děti reflektovaly - museli jsme naslouchat, spolupracovat, domluvit se ...
Ve vlastivědě jsme zopakovali symboly a další hodinu jsme hledali zajímavá místa v našem kraji a povídali si o nich. Hledali jsme také hory, řeky, zámky. rybníky...a vyzkoušeli jsme si několik her na panelu k tomuto tématu.
V přírodovědě jsme se prostřednictvím skupinových prací a následných prezentací seznámili s kočkou, psem, žížalou a slepicí. Děti měly k dispozici pc, list se zajímavostmi, obrázek stavby těla. Po každé prezentací pak vždy došlo k doplnění informací do pracovních listů v našem sešitě. Opravdu jsme s Terezkou viděly v prezentacích velký pokrok. Skvěle si děti nastavily i kritéria (ta, co vidíte na fotce psaly dvě děti samy). Hodnocení prezentací je především vrstevnickým hodnocením a až pak mým a Terezky.
Skvělou hodinu si připravili dva žáci na tělocvik, kdy pan učitel chyběl a jeden žák pokračoval ve své hodině, kdy dětem ukazoval a předváděl origami - krabičku. Opravdu zaujal ...protože od té hodiny děti vyrábějí krabičky pořád další a další...
Ještě snad zmínka o etické výchově, kdy jsme si moc hezky povídali o penězích, řešili nějaké situace a dokonce jsme zažili jednu scénku.
Otázku týdne zodpověděli čtyři žáci :-), uvidíme, jak se poperou v pondělí se slovy týdne ...
Třešničkou na dortu byl dnešní malý svatomartinský projekt, kdy děti opět pracovaly s textem a metodou ANO x NE (před čtením, po čtení), doplňovaly pranostiky ke sv. Martinovi prostřednictvím běhacího diktátu, společně ve skupinách museli slepit jednotlivé části příběhu, jak správně jdou za sebou (výsledek budou mít v pondělí) a posledním úkolem bylo jakýmkoliv způsobem ztvárnit příběh sv. Martina nebo jeho části. Ze čtyř skupin jedna skupina nedotáhla. Skvěle ale jedna skupina zahrála scénku (včetně zabití husy🙈), druhá si připravila papírové loutky a pozadí (nejvíce pobavila loutka "Kus pláště".
Jo, dlouhý report, ale aspoň už teď rozumíte naší velké pochvale dětem. A tak je taky pochvalte :-).
Hezký víkend
Jana P. a Terezka
PS. Prosím, co nejdříve zkontrolujte školní pokladnu. Někteří tam nemají dostatek peněz na zaplacení zálohy na hory (viz předcházející zpráva).
Prosím také o nahlášení termínů trojúhelníku. Setkání je povinné. Děkuji. Je možné, že některé termíny ještě přidám.
Prosím o nahlédnutí na sebehodnocení a mé hodnocení dětí v oranžováku na str. 33 a 34.
Určitě děti nezapomenou, že v pondělí musí přinést čtenářský deník :-).
Žádné komentáře:
Okomentovat