Hezkou sobotu všem,
uplynulý týden "bez červených karet" byl podle slov pozorovatele občas hlučnější, ale udělalo se hodně práce a většina dětí hovořila o pokroku v češtině i v matematice a o nových věcech, které se naučila.
V českém jazyce jsme různými způsoby opakovali synonyma, slova protikladná a více se zaměřili na nadřazená, podřazená a souřadná. Dětem to šlo docela fajn. Napsali jsme pravopisné cvičení, pracovali s textem básně E.Frynty - Óda na lelky (...kromě paní učitelky, celá třída chytá lelky...).
Při páteční čtenářské dílně jsme vymýšleli otázky pro hlavní postavu. A to se moc povedlo. Fakt :-).
V matematice jsme se více zaměřili na písemné sčítání a odčítání. Tam stále máme rezervy :-). Geometrie se z důvodu center nekonala. V hodinách jsme zvládli některé pyramidy, jedna skupina i sirkové hlavolamy.
Ve výtvarné výchově se děti snažily podle instrukcí namalovat suchým pastelem nebo temperou svůj autoportrét a do brýlí namalovat, co mají rády. A tak už máme "celou partu" i na stěně :-). Chybějící si obrázek doplní.
Ve vlastivědě jsme si povídali o mapě ČR, rozdělili jsme na kraje, hledali jsme krajská města a zapsali jsme je. Některé děti ještě mají za úkol list dopsat doma.
Přírodověda se prolínala v našich prvních centrech aktivit. Opravdu jsme byly s Terezkou mile překvapené, jak pohodově a v klidu proběhla první letošní centra. A ještě větší překvapení bylo především pro mě, že se centra dětem líbila a hodnotila je body velmi vysoko. To je fakt ta nejlepší odměna, když několik hodin centra připravuji a pak vidím, že to děti baví a že se tím hodně naučí. Během center, která jsou zaměřena na základní podmínky života na Zemi, děti pracovaly ve skupinách, ve kterých zpracovávají svůj plakát, knihu atd. V centru půda pracují poprvé metodou V-Ch- D ( jedna z dalších osvědčených metod kritického myšlení). V centru Vzduch - voda se zamýšlí nad složením vzduchu, vyzkouší si pokusy, zjišťují, proč je obloha modrá atd. V centru Slunce hledají odpovědi na otázky, hledají v encyklopediích, na PC. Centra budou pokračovat příští čtvrtek a pátek. Pak bude následovat prezentace skupin na základě kritérií a ukončíme téma krátkou výzvou.
Snad ještě malý postřeh jedné kolegyně, která se přišla podívat na hodnotící kruh a děti moc pochválila.
I my s Terezkou chválíme a za práci dětem velké díky.
A víte co, se ještě stalo :-) ? Úplně poprvé se děti domluvily a postavily jednu společnou stavbu!!
Bonusem týdne byla odpověď na otázku týdne (je to dobrovolné), kterou zjistilo zase o něco více dětí než minulý týden. A víte vy, jak se jmenuje pták, který jako jediný umí létat pozpátku? Děti to vědí :-).
Slova týdne - inkognito, pediatr :-).Už vám děti řekly, co s těmi slovy děláme a proč se je "učíme"?
Děti donesly domů info o sběru (máte i v Bakalářích). Mám novou informaci k horám - ptali jste se, jestli záloha bude v případě nemoci dítěte vrácena, tak už vím, že bude.
Přeji hezký poslední zářijový víkend :-).
Jana P. a Terezka
Žádné komentáře:
Okomentovat