sobota 9. dubna 2022

 Hezký sobotní večer, 

omlouvám se, ale nebylo mi dobře a tak report až tak pozdě.

Týden byl tentokrát kromě "klasiky" ve znamení prezentací karet o ptácích a také v přípravě na prezentaci skupin o ročních obdobích. Jsou čtyři skupiny, každá má za úkol vypracovat informační plakát o jednom ročním období - s informacemi, co se děje v přírodě, co dělají lidé, jaké je počasí, svátky atd. Ukázala jsem dětem, jak by to přibližně mohlo vypadat. Některé děti vyhledávaly info na počítači, některé ve svém nebo mém mobilu :-). V pondělí ještě budou mít děti chvíli na přípravu - některé děti (skupina léto) prý přinese plavky, zaslechla jsem něco o deštníku apod ...Tak se nechám překvapit. Radši jim ale prosím připomeňte, jak se se skupinou domluvily. 

Prezentace karet o ptácích se povedla. Kartu jsem hodnotila já, prezentaci "známkovaly" děti. A já byla překvapená. Známce muselo předcházet hodnocení dotyčného (odborně se tomu říká "vrstevnické hodnocení")  - řekli jsme si znovu, že hodnotíme prezentaci a ne člověka - tudíž nerozhoduje, jestli je to zrovna náš velký kámoš či nikoliv. Argumentace dětí by vás asi překvapila. Mě určitě ano - konkrétní postřehy, doporučení apod. Nebylo výjimkou, že hodnocený žák nebo žákyně za hodnocení poděkovali. Známky se objeví ještě dnes  v Bakalářích, pokud je z karty 5, je možné ji opravit :-).

V češtině se většině dětí moc povedl diktát. Sice byl připravený, ale i tak nebyl úplně jednoduchý. Prosím, občas koukněte, jestli má dítko opravy apod. V češtině jsme si také vyvodili snadno citoslovce a vyzkoušeli si pár vět s nimi :-). Opakovali jsme slovní druhy - děti mají zapsáno, pokud je zvládly vyjmenovat (některé i pozpátku :). Už by tedy neměl být problém poznat - podst. jméno (určit číslo a rod), přídavné jméno, zájmeno (to je ale ještě dost těžké), číslovku, sloveso (u něj určit osobu, číslo, čas), citoslovce. Nevěste hlavu, pokud to dítku nejde, je to obtížné učivo a stále se opakuje. 

V matematice část dětí pracovala samostatně, s částí dětí jsem pracovala já. Terezka tento týden nebyla a my všichni se už moc těšíme, až v pondělí dorazí :-). Budeme dále dělit nejen čtení, ale také matematiku, protože "pomyslné nůžky se hodně rozevírají" - některé děti počítají bezchybně v řádech do 1000 s přechodem a to pamětně i písemně, některé děti ještě bojují s obojím a je problém př. typu 154 + 7. Ukazovali jsme si, vysvětlovali , pouštěli Matyska, ale je to otázka tréninku a obratnosti v počítání do 100. Také jsme psali znovu výzvu - několik žáků požádalo o vyšší level a tak dostali opravdu těžký test - některé příklady jsem vzala z učiva 5. třídy a sami uvidíte, jak některé děti obstály - mj, si přály krychlové stavby apod. Výsledky výzvy budou v pondělí. Některé děti ale stále bojují s rýsováním přímky, polopřímky atd. a tak to prostě je a já věřím, že rozdělením třídy na matematiku se ještě více zlepší. 

Za mě dětem patří pochvala, hodně si hlídaly nastavenou hladinu hluku, většina moc hezky spolupracovala ve skupinách. Mušle tedy v pondělí určitě přisypu. V pátek se mi udělalo špatně a musela jsem odejít domů. Mrzí mě, že jsem s nimi nebyla v knihovně, ale určitě mi poreferují v pondělí. Snad budeme v plné sestavě :-). 

Hezký zbytek víkendu

Jana Pel. 

Fotek moc není, protože nejlepší fotografka chyběla :-).













Žádné komentáře:

Okomentovat