sobota 26. března 2022

 Hezkou jarní sobotu,

report z týdne s malým zpožděním :-). Týden začal velmi bouřlivě - hned v pondělí byla centra a ukázalo se, že po víkendu to asi pro některé bylo náročné...Paní učitelka angličtiny byla hodně rozzlobená a právem, takže jediné, co děti aspoň na chvíli zastavilo, byla červená na semaforu. Plně jsem s ní souhlasila, centra byla asi nejrušnější a celkově se nepracovalo tak, jak mělo. 

V úterý jsem si řekla, že dám dětem šanci a posunula na oranžovou s tím, že to možná bylo tím pondělím ...a doufala, že děti tu šanci přijmou. A fakt se povedlo. Děti od úterý a opravdu až do pátku pracovaly moc fajn, byl klid na práci, některé hodiny značka "luxus" :-). A tak v pátek již svítila zelená, přibyly nové mušle do prázdné sklenice přání ode mě i od Terezky. 

V českém jazyce moc chválím - dětem fakt jdou vyjmenovaná slova moc fajn, dělají pokroky, ale je potřeba stále trénovat. Napsali jsme diktát a nedopadl vůbec špatně (většinou). Procvičujeme různými způsoby - s kartami slov, pohybem, na panelu, v pravopisném detektivovi (děti si píšou vždy chybovost).Také jsme opakovali slovesnou osobu, číslo, čas, u někoho přibyly známky na Bakalářích. Slovní druhy jsme také opakovali, ale je to ještě běh na dlouhou trať. Nezoufejte, naučíme se to :-). V rámci čtení jsme dál pracovali s odborným textem (tentokrát o cukru). 

V matematice sčítáme a odčítáme do 1000 a to už i s přechodem, dětem to jde prima a dokonce to vypadá, že je to baví. Procvičujeme v pracovním sešitě, na panelu, na tabulkách ...Tento týden hodně dětí trénovalo příklady s kostkami - to mělo úspěch :-).Máme kostky nejrůznějších tvarů a hodnot až do 1000 a tak je procvičování docela zábava :-). 

Výzva z geometrie ukázala, že ještě musíme "máknout", takže se prostě nepočítá. Pokud Vám o ni děti neřekly, neptejte se, prosím - "letěla do koše" a děti si přály to zkusit příště procvičit a pak až napsat znovu. To je myslím velmi dobrý nápad. Jen poznamenávám, že výzvu jsme před psaním probrali, kde a co psát, na co si dát pozor, ale prostě se to u hodně dětí nepovedlo - takže to prostě dotrénujeme a příště věřím, že to dají "levou zadní".

Pokračovala centra aktivit, "tleskoměr" jasně ukázal ,že výroba ručního papíru se líbila nejvíc. Také pokusy byly docela vítané. Práci z center  některé děti musely dodělat v pátek. 

V úterý jsme se věnovali Světovému dni vody a děti pracovaly ve skupinkách. Poslechli jsme si krásnou píseń "Modlitba za vodu":-), pustili si prezentaci a pak už děti pracovaly v oněch skupinkách. Vodou jsme si na konci vyučování i přiťukli na zdraví a na život :-). 

 Některé děti práci nedokončily a tak opět v pátek musely "dotahovat" - asi spoléhaly na to, že to projde ...A neprošlo :-). 

Užili jsme si plavání. 

V etické výchově jsme si vyzkoušeli zajímavou aktivitu se zvuky - zeptejte se dětí :-). 

Uzavřeli jsme centra, zhodnotili. Kromě nových informací, učiva jsme také reflektovali, jestli spolupráce ve skupině, která se napříč všemi pěti centry neměnila, zaznamenala nějaký pokrok nebo naopak. Někde děti říkaly, že to bylo na začátku horší, pak se to zlepšilo, ale v jedné skupince to bylo naopak ..Nás s Terezkou nejvíce potěšilo, že jeden žák říkal, že pracoval v centru s klukem, se kterým se moc normálně nebaví a že vlastně spolu museli (více než deset hodin) pracovat a že se tím naopak skamarádili :-). Centra mají smysl ....

V pátek jsme vyhodnotili čtrnáctidenní plán, doladili naše mandaly, které poputují na soutěž a pak jsme šli ven - bylo krásně a my jsme si to zasloužili :-). 

Hezký víkend všem a v pondělí prosím, nezapomeňte přihlášky :-)na Noc s Andersenem. Některé děti již odevzdaly. 

Jana Pel a Terezka 












































Žádné komentáře:

Okomentovat