První celý týden za námi :-)
Za mě a za Terezku dětem velká pochvala. Start jsme zvládli skvěle. Děti si samy dokázaly vytvořit a formulovat třídní pravidla, která potřebujeme. Vypadá to, že se s velkým nadšením pustily do celoroční hry a mnoho dětí již získalo první diamanty.
Velké díky Terezce, která pravidla dovedla " k dokonalosti" :-).
Ve třídě se objevily předměty, které k pirátům neodmyslitelně patří - vlajka, papoušek, dalekohled, meč ...Papoušek Jack ( samozřejmě podle Jack Sparrow) byl nejen tématem při pracovních činnostech, ale také jsme se dozvěděli o papoušcích víc, ukázali jsme si části těla, povídali si o druzích, kolik se papoušci dožívají let, co je potřeba při jejich chovu atd. Nechyběla na závěr i vtipná videa.
V matematice jsme začali opakovat orientaci na číselné ose, desítky, jednotky, děti bavila hra "Hádej, jaké jsem číslo". V českém jazyce jsme opakovali tvrdé a měkké souhlásky, četli o domově. Psali jsme.
V prvouce jsme více než hodinu navázali na ukázku dravců a řekli si o nich víc. Děti aktivita bavila a vydržely opravdu dlouho pátrat po odpovědích ohledně života dravců a sov.
Výtvarnou výchovu a pracovní činnosti máme v rozvrhu spojené - je to šikovné proto, protože můžeme tak dvě hodiny buď tvořit nebo malovat.
Velkým zážitkem byla první angličtina, ale také plavání venku ve vyhřívaném bazénu ve Strakonicích. Pro nás s Terezkou byl hluboký zážitek kruh, kdy děti doplňovaly větu - Domov je tam, kde ...Zážitek byla i asociace barev domova. Máte skvělé děti :-).
Děti si také založily první stránku portfolia - listem o prázdninách a listem o sobě (v každém rohu obrázku byla jedna informace - ale v jednom byla lež a ostatní děti měly hádat, co je ta lež. A tím se zase o sobě dozvídaly víc.
Opravdu mile překvapilo opakování v českém jazyce.
Děti si pomalu zvykají na novou škálu hodnocení a sebehodnocení. Každé dítě má svou krabičku s kartami semaforu, ano/ne/nevím, smajlíky, A/B/C/D a hrací kostkou. Zeptejte se dětí, na co mají hrací kostku (nápověda - Když jsi hotov ...).
Velkým překvapením bylo, jak se některé děti postavily k doporučené domácí přípravě. A tak někdo odcházel domů s pracovními listy z matematiky, z českého jazyka - listy si vybral z kaslíku.
Několik dětí zareagovalo na výzvu za 10 diamantů a už v pátek mi začali dva kluci recitovat Cestičku k domovu :-).
Doporučuji zopakovat si správné psaní adresy ...
Moc hezkým zakončením týdne bylo hodnocení týdne ze strany pozorovatele. Opravdu dokázala popsat, co se povedlo, nepovedlo, mluvila (tentokrát byla pozorovatelka) , chválila i připomínala porušení pravidel. Dokázala také říct, co se jí samotné při vykonávání funkce nepovedlo. I ostatní služby se ohodnotily. Skvěle si vedl "hlídač ateliéru" - nejen, že celý týden vždy kontroloval, ale beze slova vše srovnal, zavřel nezavřená lepidla, umyl atd. - také ale dětem na kruhu řekl, na co si mají dávat pozor. Asi tušíte, že takové věci slyšet od vrstevníků má jiný "náboj" než od učitelky.
Já vím, že report je dlouhý, ale podle toho, jak jste říkali, děti toho doma moc nepoví :-).
Všem rodičům, kteří se zúčastnili setkání na faře u Zapletalů, moc děkujeme. Shrnutí schůzky jste dostali v papírové podobě. V důležitých deskách máte i katalog,čtenářské bingo.
Moc prosím, v pondělí poslat v důležitých deskách:
kroužky - kdo ještě neodevzdal
doučování - kdo ještě neodevzdal
podepsané přečtení shrnutí schůzek - jen ti rodiče, kteří nebyli přítomni
event. objednávku z katalogu
Hezký víkend - za fotky díky Terezce :-).
Jana Pel. a Terezka
Žádné komentáře:
Okomentovat