sobota 5. června 2021

 Co je Zrcadlo ...

Zrcadlo je pro dítě, pro rodiče, pro učitele.

V Zrcadle dítě "zrcadlí", co mu jde líp, co moc ne a co nejde. Po "zrcadlení" je vidět, na čem pracovat, za co se ocenit. Nejde o "nachytání" dětí na jejich chybách. 

Ještě před Zrcadlem se daná témata opakují. 

Zrcadlo děti píšou tak, že na začátek s nimi celou práci projdu. Pak dám prostor pro dotazy. Pak již pracuje každé dítě svým tempem, děti píšou ve dvou místnostech. Připomínám jen to, že se mohou kdykoliv napít, najíst, odpočinout. Monitorujeme děti, které třeba odpočívají a hrají si a připomínáme, jestli už by neměly jít pokračovat. S tím ještě potřebují pomoci. 

Každé dítě má k dispozici "čtyřlístek" - čtyři nápovědy. Když neví, může přijít a buď ho navedeme k řešení a pokud si neví vůbec rady a "nakopnutí" nepomůže, příklad s ním uděláme a vysvětlíme. To se může opakovat 4x - čtyři lístky. Pak i vy vidíte, kolik nápověd dítě využilo - je důležité, aby se dítě umělo ptát. A žádost o pomoc není ostuda, potupa, neúspěch. 

Dítě má na Zrcadlo tolik času, kolik potřebuje. Už se také stalo, že někdo chtěl pokračovat další den. 

Zrcadlo mně jako učiteli řekne, co dítě zvládá a nezvládá. Vzhledem k tomu, že si dělám podrobný rozbor, vidím třeba jednotlivé úkoly - kde se nikdy nechybovalo, kde občas a kde třeba bylo procento chyb vysoké - to nemusí být chyba dětí - mně tedy může i Zrcadlo ukázat, co třeba nebylo zvládnuto, správně vysvětleno nebo dostatečně procvičeno. Samotný rozbor je sice hodně časově náročný, ale považuji to za důležité. 

Zrcadlo je hodnoceno bodově. I dítě zvládne vyhodnotit s malou pomocí na základě bodového hodnocení, jestli se za výkon Oceňuje, Přibližuje nebo má Zabrat. 

Většina dětí se Zrcadla nebojí. Prosím, abyste děti podpořili a znovu s nimi i Vy probrali význam Zrcadla. 

Jsem samozřejmě otevřená dotazům a připomínkám. 


V dalším příspěvku - report a info, nové fotky. 

Žádné komentáře:

Okomentovat