Včera se mi nepodařilo napsat report, tak se omlouvám. Shrnutí tedy dvou dnů. Včera i dnes jsme pokračovali v centrech. Včera jsme stihli ještě zopakovat psaní u,ú,ů, četli jsme a povídali, co je pro nás poklad :-).
Dnes jsme pracovali společně v matematice - počítání se sekundami, minutami. Děti mají za úkol procvičovat o prázdninách. V lednu začneme další díl.
V centrech se dnes i včera občas vyskytly problémy, ale snažíme se na nich pracovat, poučit se z nich. Mějme na paměti, že to jsou druhá centra letos, ta první vlastně ani nebyla kvůli zavření škol dokončena.
Co bylo v jednotlivých centrech:
čtení a psaní - v centru měly děti text receptu na linecké koláčky nebo vanilkové rohlíčky. Text byl na proužcích papíru, které bylo potřeba vystřihnout a správně seřadit - řazení vět podle posloupnosti. V práci se měly střídat. Dalším úkolem - individuálním, ale mohly pracovat buď samy, nebo společně bylo sestavit a napsat věty s vánoční tematikou. Ve větách byla přeházená slova, vždy ale bylo jasné, jakým slovem věta začíná ...Práce uvidíte v portfoliu, které zítra děti donesou domů.
matematika - vánoční slovní úlohy se zvyšující se obtížností, stačilo jen vymyslet příklad, děti měly papír na to, aby si příklad znázornily. Některé děti, aniž by tušily, tak násobily :-).
objevy - v centru hrály děti hru, něco jako Člověče, nezlob se. Podle toho, co hodily, musely zodpovědět otázku - ostatní kontrolovaly - otázky a odpovědi děti měly k dispozici. Děti si měly zapisovat nové informace. Některé děti to splnily a napsaly např., že se dozvěděly, že Betlém je město, nebo jména Tří králů, že dub na podzim neopadává ...apod. Bonusem bylo pouštění lodiček z ořechů. To asi děti bavilo nejvíc. Některé děti úplně poprvé zkusily zapálit svíčku.
Celkově chválím, ačkoliv problémů jsme pár řešit museli.
Moc prosím, abyste se krátce k centrům vyjádřili na hodnotícím listu z center, kde je dole "Zpráva z domova", abych věděla, že jste se k hodnocení center vrátili. Děkuji.
Zítra jdeme ven. Když bude zima, něco si třeba zahrajeme nebo vytvoříme ve škole. Děti si odnesou ručníky, vše z boxíků a také portfolia. Prosím, abyste jim tedy dali tašku, ve které je odnesou. Děkuji.
V pátek nás čeká vánoční setkání u stromečku, dárečkování a možná stihneme si i něco pustit nebo zahrát. Také bude "mušličkování". Vánoční úkoly si děti odnesou v portfoliu. Hrnečky máme ve škole, čaj uvaříme. Pokud pošlete pár kousků cukroví, bude to prima. Ale jen opravdu trošku :-).
Závěrem ještě jen - dnes nás navštívila jedna paní učitelka z druhého stupně. Jsem ráda, že se jí u nás líbilo a děti chválila. Ještě s ní budu hovořit víc, ale ocenila jejich rozdělení rolí, samostatnou práci. Viděla také portfolia, sebehodnocení. Moc ji jejího názoru vážím a jsem ráda, že se jí u nás líbilo.
Také u nás byla jedna paní asistentka - jen na chvilku. Byla překvapená, že děti nechodí stále za mnou nebo za Terezkou, že to "běží samo". A tak jsem si říkala, že možná to někdy vidím "moc kriticky". Dnes jsem dětem řekla, že to, co se nepovedlo, nás má posunout - to je ta naše "kamarádka chyba". A jsem přesvědčená o tom, že ve společné práci, samostatnosti apod. udělaly děti velký pokrok a není to samozřejmé. Když by k tomu děti nebyly vedené, těžko by dokázaly dvě hodiny "v kuse" pracovat ve skupině na úkolu, rozdělit si role a snažit se je plnit, pracovat bez stálého dozoru, psát sebehodnocení do hodnotícího listu apod. Ano, ne všechny děti to zvládnou, ale tak to prostě je - každý jsme jiný, někdo to zvládne dřív, někdo později. Ale zvládneme to - zvládnou to.
Žádné komentáře:
Okomentovat