středa 22. dubna 2020

Důležité !!!!
Kopíruji ze stránky naší školy.

Hodnocení žáků za 2. pololetí školního roku 2019/2020

klasifikace
 
 
 
Ačkoli se to nezdá, dnešním dnem vstupujeme již do 7. týdne tzv. distanční výuky neboli výuky na dálku. Nezbylo nám nic jiného – žákům i učitelům – než se přizpůsobit, udělat si určitý systém práce, vnitřní motivaci, vlastní plán plnění, vše se rozběhlo a vypadá to, že i tahle náročnější forma školní práce funguje dobře. Všichni se však začínáme ptát – jak to bude s hodnocením práce žáků za 2. pololetí tohoto školního roku? Ministerstvo školství poskytlo určité informace, ale bude je ještě zpřesňovat.
Zatím to tedy vypadá takto:
Základ hodnocení musí tvořit hodnocení práce za období prezenční výuky (únor – polovina března), tedy za zhruba 6 týdnů, přesněji 5, neboť jeden týden většina škol absolvovala jarní prázdniny. K tomu se přidá coby podpůrné hodnocení práce v distanční výuce, tedy výuce na dálku. Je tedy nezbytně nutné, aby žáci svým učitelům posílali vypracované úkoly, které jsou jim zadávány pravidelně každý týden, učitelé je slovně nebo motivačně známkou hodnotili, tedy aby obě strany měly zpětnou vazbu, jak žáci učivo zvládají. Žáci mají možnost komunikovat s vyučujícími prostřednictvím systému Bakaláři – Komens, mailem, telefonicky nebo i dalšími způsoby, pokud se na nich obě strany domluví (v případě technických problémů si žáci nebo jejich rodiče mohou vyzvedávat v kanceláři školy vytištěné zadání všech úkolů a zase je vypracované v písemné podobě tamtéž po týdnu odevzdávat).
Co bude základem pro hodnocení distanční výuky? Samozřejmě v první řadě snaha žáků o pravidelnou práci a odevzdávání úkolů vyučujícím. Dále pak samostatnost při samostudiu a vypracovávání úkolů (samozřejmě se bere v potaz věk žáků – první stupeň určitou pomoc rodičů potřebuje, nikoli však vypracovávání úkolů přímo rodiči, na druhém stupni zase nelze namísto samostatně vypracovaného úkolu  využít pouze text stažený z internetu). Započítává se i četba související se zadanými úkoly, zvládnutí technologií (opět závislé na věku dítěte a jeho schopnostem) a vytváření portfolia žáků ze zadaných učebních látek. Hodnocení tedy musí vycházet z prokázaných výsledků.
V případě, že nebude možné hodnotit žáka za 2. pololetí jednak proto, že v prezenční výuce obdržel málo známek nebo žádné (např. z důvodu nemoci) a v distanční výuce trvale nespolupracuje, nekontaktuje vyučující, neposílá jim pravidelně vypracované domácí úkoly atd., bude s největší pravděpodobností nutné stanovit náhradní termín hodnocení, který se musí uskutečnit nejpozději do konce září následujícího roku, neboli tito žáci zřejmě budou muset prokázat své znalosti učiva probíraného v distanční výuce při přezkoušení v průběhu měsíce září. Nelze tedy předpokládat, že si udělají místo učení v březnu – červnu dlouhé prázdniny a nikdo po nich nic chtít nebude. Na toto učivo navazuje učivo následujícího ročníku (v případě žáků 9. ročníků učivo středoškolské), takže alespoň elementární základy z něj musí žáci prokázat. Nebojte se, všechna látka probraná na dálku bude na začátku příštího školního roku se všemi zopakována, ale těm, kteří teď nic nedělají, to pravděpodobně bude v září chybět. V jednání je hodnocení slovní i hodnocení známkami. Pro žáky 8. ročníků nebude vysvědčení za 2. pololetí školního roku 2019/2020 rozhodující pro přijímací zkoušky, ať by bylo v jakékoliv podobě – známkové či slovní.
Jakmile ZŠ obdrží další zpřesňující informace od MŠMT ohledně hodnocení žáků na konci tohoto školního roku, budeme neprodleně žáky i jejich rodiče informovat.
Mgr. Eva Přibáňová

Žádné komentáře:

Okomentovat