Hezký večer,
opět zpožděný report - zpoždění proto, že jsem včera až do pozdních hodin byla na školení a dnes se k reportu dostávám až nyní.
V pondělí ráno jsme se rozloučili s naší milou ukrajinskou spolužačkou, která se vrací zpět domů. Bylo to moc hezké, ale taky trochu smutné. Od celé třídy dostala zalaminovanou společnou fotku z pololetního vysvědčení, kterou děti podepsaly. Některé děti předaly malé dárečky a některé se s ní ještě chtěly vyfotit.
Týden byl ale také ve znamení Zrcadla (jeho výsledky uvidíte v pondělí (úterý), děti, co měly trojúhelník již viděly), dále pak prezentací projektů. S Terezkou velká pochvala za to, že všechny děti projekt měly. Děti si také stanovily kritéria, podle kterých ostatní hodnotily. Oceňuji, že první kritérium, které si vymyslely - hodnotíme projekt a ne spolužáka. Ačkoliv úroveň prezentací byla hodně různá, stále se to učíme. Bylo skvělé, že některé projekty rozšířily znalosti nejen dětem, ale poučily jsme se i s Terezkou. Mezi nejpodařenější patřily prezentace o fotbalistech, ale také třeba o lišejnících. Také jsme zažili hudební prezentaci i krásné prezentace o kočkách, rysovi, králíkovi nebo o největším stromu světa. Po každé prezentaci hodnotily vždy tři děti a pak my. Děti si zaznamenávaly počty bodů pro každého a na konci jsme měli přehled, kdo získal kolik bodů. Žádná známka nepředčí vrstevnické hodnocení.
Zrcadlo děti psaly v úterý, kdo chtěl ještě ve středu a ještě ve čtvrtek byla možnost si znovu Zrcadlo projít a zkontrolovat. Ne všechny děti toho využily.
V českém jazyce děti reflektovaly velký pokrok v určování vzorů rodu mužského a pomalu se daří i využít tuto znalost při určování koncovek podst.jm. rodu mužského.
V matematice jsme se věnovali opakování a v geometrii jsme rýsovali trojúhelník a zjistili jsme (a vyzkoušeli), k čemu je dobré znát trojúhelníkovou nerovnost.
Ve vlastivědě jsme pokračovali a povídali si o přemyslovských králích. Je nutné, aby pracovní list, který máme rozpracovaný, děti měly v pondělí v deskách.
V rámci přírodovědy jsme si vyzkoušeli naše znalosti a zúčastnili jsme se soutěže NP Šumava. Nejlepší výsledky budou poslány přímo na NP Šumava a uvidíme, jak to dopadne.
Ve čtvrtek dva žáci z naší třídy reprezentovali školu na soutěži ve Strakonicích - soutěž ke Dni Země.
Téma Dne Země bylo i ve výtvarné výchově, jen to děti dopředu nevěděly. Každý dostal jeden obrázek, který musel namalovat a pak děti samy musely přijít na to, jak tzv. kolektivní obraz složit. A bylo prima, že opět reflektovaly: museli jsme se dohodnout, spolupracovat, domluvit se na barvách ...
Výsledek je na fotkách a dám také na fcb stránky a na web školy, protože se to dětem moc povedlo.
V pondělí máme besedu - přijede paní Hana Svobodová, která bude mít v 9 třídách naší školy povídání, promítání o mořských želvách. Program stojí 50 Kč a peníze budou strženy ze školní pokladny.
Ve středu si pro třídy prvního stupně přichystali deváťáci s p.uč. Chumovou dopoledne ke Dni Země a tak je potřeba sportovní oblečení podle počasí a raději pevnou obuv, penál. Učení si děti neberou a konec vyučování se nemění.
Děkuji všem, kteří se přihlásili na trojúhelník a prosím ty, co to ještě neudělali, aby se ozvali co nejdřív. Pokud nevyhovuje termín, určitě se můžeme domluvit na jiném. Stejně tak, jestli se hodí online nebo ve třídě. Díky moc za již proběhlé trojúhelníky. Důležité je, aby dítě mělo vyplněný hodnotící list a listy v oranžováku. Pokud nebude hodnotící list vyplněný při začátku trojúhelníku, opravdu ho odložíme. Jde o to, že se pracuje s materiálem a již napsanými fakty a tím se také zkrátí čas trvání trojúhelníku pro všechny zúčastněné. Děkuji, že to zatím dodržujete :-).
Přeji krásnou neděli (aspoň tak slunečnou jako sobotu :-)).
Jana Pel. a Terezka
Žádné komentáře:
Okomentovat