pondělí 4. května 2020

Do záložky Ahoj děti jsem vložila něco na procvičování a také "výzvu" z hudební výchovy (tedy spíš taneční). Tak co, zkusíte to a natočíte video a pošlete mi ho? Kdykoliv :-). Můžete s bráchou, sestřičkou ...
Já to tedy trénovala, ale pořád mi to nejde :-). 
Je to jen pro odvážlivé :-) a je to úplně dobrodobrodobrovolné :-) 


Na dnešní videokonferenci jsem dětem "zadala" pětilístek - jeho "vzor" je v Pepovi na str. 73 cv.2. Slíbila jsem jim, že jim ukážu nějaké "vzory". 
Je to moc prima metoda kritického myšlení. Dá se skvěle využít např. na zavádění nového pojmu, na opakování, na zápis učiva (bývalí žáci si tak dělali zcela samostatně zápisy z vlastivědy apod) -přišlo jim to smysluplné a nechtěli jen "opisovat" zápis z tabule ..

pětilístek
Mám s touto metodou skvělé zkušenosti.
Jak na ni?
Je jasně dané schema, to vidíte na fotu.
Na první linku napíší žáci o kom, nebo o čem píší.
Na druhou řádku přídavná jména, která nejvýstižněji určují danou osobu či jev.
Na třetí řádku slovesa, která jsou nejtypičtější.
Čtvrtá řádka je věta o čtyřech slovech.
Poslední políčko synonymum první řádky.

 Pětilístek

Je to perfektní metoda, jak si prověřit porozumění textu, pokud silní čtenáři čtou sami dopředu text, mohou efektivně využít našetřený čas:o)
Při pětilístku jsme velice omezeni,  je tedy důležité zamyslet se nad textem a udělat jakýsi výtah toho nejpodstatnějšího a nejdůležitějšího.
Už prvňáci jsou schopni tuto metodu skvěle zvládnout.
Ideální k popisu jsou pro malé děti pohádkové postavy ...čert, Karkulka, Krakonoš ..(popis zdroj internet)


Takže ...



PĚTILÍSTEK: Na A4 (našíř) připravit dětem strukturu (linky na pětilístek), na které zapisují slova a větu. Možno psát nejdříve nanečisto, potom přepsat, doplnit obrázkem, básničkou apod. V pětilístku MAMINKA zaznamenáváme jméno maminky, povolání a oblíbené činnosti maminky. Poslední řádek (asociace): Co se mi vybaví, na co si vzpomenu, čím je maminka pro mě…?

NEŽ SE DĚTEM PODAŘÍ NAPSAT PĚTILÍSTEK „SAMOSTATNĚ“ (s naší dopomocí), musíme mnohokrát dělat přípravné aktivity ÚSTNĚ (Např.: Jaká je tato bylina, jaký může být penál, kaštan, list -atd. Co dělá ptáček, kamarád, sluníčko, co rád děláš ty… - na procvičování "sloves").  Přípravnými cvičeními dětem systematicky rozšiřujeme slovní zásobu a odbouráváme strach se vyjádřit. Sami uvádíme příklady - modelujeme, co nám běží hlavou, co bychom řekli my.





obrázky jsou z metodiky paní H. Mühlhauserové - však vy víte, kdo je tato úžasná žena :-).

                            

                                                    Těším se na pětilístky od dětí








(mohou napsat i na tatínka, pančelku, svého domácího mazlíčka apod.)







Žádné komentáře:

Okomentovat